مجلس

وزیر پیشنهادی چه برنامه ای برای کاسبان فروش فیلترشکن ها دارد؟ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم صالحی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

وی ادامه داد: هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه است اما آیا تجربه و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارد.

صالحی گفت: مقام معظم رهبری سالهاست که دغدغه توجه به فضای مجازی را از مسئولین اجرایی مطالبه کرده اند. امنیت فضای مجازی آنقدر برای ایشان مهم است که فرمودند اگر امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی می شدم.

وی ادامه داد: امروز به درستی عصر ارتباطات و شبکه ای نامیده شده است. تشکیل شورای عالی فضای مجاز به دستور رهبری نشان از اهمیت و دغدغه مندی ایشان در مدیریت فضای مجازی دارد. ایشان در یکی از بیاناتشان می فرمایند حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

صالحی تصریح کرد: رهبری بارها بر ضرورت داشتن برنامه و تبدیل تهدیدها به فرصت و رها نکردن این حوزه به لحاظ اهمیت راهبردی تاکید موکد داشتند.

وی افزود: رهبری بر ضرورت حضور و مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه و البته جریان پر شتاب و بهره مندی از این فضا به کرات تاکید داشتند.
صالحی اظهار داشت: فضای مجازی و فناوری های مختلف می تواند هم امیدآفرین و هم نشاط آفرین و موجب رشد و رونق اقتصادی و صنعتی و فرهنگی وامنیت کشور باشد. رئیس جمهور با درک اهمیت فضای مجازی یکی از وعده های انتخاباتی محدود به رفع فیلترینگ بوده است که در این بارها سوالات و انتقادات زیاد به وزیر پیشنهادی مطرح است.

وی گفت: آیا وعده رئیس جمهور و ایجاد این مطالبات برای جامعه رای دهنده قابلیت دست یافتن دارد؟ با توجه به پیچیدگی های موضوعات فنی و آمیختگی آن با زیرساخت های این مقدمات چگونه و در چه دوره زمانی فراهم می شود.

صالحی عنوان کرد: چگونه می توان ضمن دستیابی به محتوای روز تولید شده در فضای سایبری امنیت این فضا را تامین کرد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات تصریح کرد: برای حمایت از کارآفرینی و کسب و کارهای الکترونیکی و شبکه های اجتماعی چه برنامه هایی دارد؟

صالحی بیان کرد: وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشورمان یک وزارتخانه زیربنایی و شریان تبادل اطلاعات از داخل و خارج کشور است. وضعیت فعلی ما در مقایسه با دنیا چگونه است؟

وی افزود: برنامه شما برای پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری برای روستاها و مناطق شهری چیست؟ برنامه شما برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تاکیدات رهبری چیست؟ برنامه شما برای اقتصاد دیجیتال چیست؟

صالحی گفت: آقای هاشمی شما را در جامعه دانشگاهی به عنوان فردی صاحب نظر و غیرسیاسی می شناسیم که در عرصه علم و دانش شاخص هستید. آیا از توان بدنه داخلی وزارتخانه و افراد صاحب نظر و جوانان صاحب ایده هم بهره خواهید برد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا