اقتصادی

وزیر نیرو: سدهای تهران با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شده اند / هزینه شیرین‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است / باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش‌رو آماده کنیم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

 ایرنا: وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگی‌ها نیز با افت ۴۱ درصدی روبرو بوده است.

 

عباس علی آبادی امروز (چهارشنبه ۱ مردادماه) در نشست مشترکی با حجت‌الاسلام و المسلمین “محمد قمی” رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ارتقای همکاری‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: قیمت تمام‌شده هر کیلووات‌ساعت برق بیش از ۵۰۰۰ تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلی‌ترین چالش ما در بخش برق است.

 

وی ادامه داد: در حوزه آب، مشکلات به مراتب عمیق‌تر است و گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی به‌شدت جدی شده است. دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هزینه شیرین‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است و امروز باید صرفه‌جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

علی آبادی گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگی‌ها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران ادامه داد: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می‌شود. این سازمان می‌تواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کند.

 

وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش‌رو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.

 

۴۰ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند

 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین “محمد قمی” رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با صنعت آب و برق در زمینه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه همکاری کند.

 

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای تدوین سند مشترک در حوزه پژوهش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی در حال انجام است و از ظرفیت ۴۰ هزار مسجد، ۱۵۰ هزار مبلغ، مؤسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانه‌های نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد.

 

قمی خاطرنشان کرد: همچنین آماده‌ایم تا مساجد را به پنل‌های خورشیدی مجهز کنیم و تولید سریال‌ها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم.

 

اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود

 

غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو نیز گفت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری‌ها می‌تواند به خلق جریان‌های اجتماعی مؤثر منجر شود.

 

وی افزود: مطالعات گونه‌شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان می‌دهد که این نهاد در فرهنگ‌سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند.

 

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل‌سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم.

 

مقیمی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا