اقتصادی

وزیر نفت: امسال ۷۹ کلان‌پروژه‌ نفتی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار ‌تکمیل می‌شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: وزیر نفت گفت: ۷۹ پروژه کلان اولویت‌دار به ارزش ۱۶ میلیارد دلار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۵۰ پروژه نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آغاز می‌شود.

جواد اوجی وزیر نفت امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلار عنوان کرد: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ رکوردشکنی کرد و در برخی از سه‌ماه‌ها این رشد به بیش از ۲۵ درصد رسید.

وی افزود: نیمی از رشد اقتصادی سال گذشته مربوط به گروه نفت است که نتیجه سرمایه‌گذاری در این صنعت و رشد تولید و صادرات نفت و گاز بوده است.

اوجی اشاره کرد: بنده در دولت گذشته ۸ سال در مجموعه‌های غیردولتی مشغول کار بودم و می‌دیدم چه سدی برای ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفتی و گازی است و امروز این سد برداشته شده است.

وزیر نفت گفت: در راستای شعار سال برای جهش تولید، ۷۹ پروژه کلان اولویت‌دار به ارزش ۱۶ میلیارد دلار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۵۰ پروژه نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به میزان ۶ میلیون تن و ظرفیت پالایش نفت به میزان ۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا