وزیر دفاع روسیه: موشک و گلوله برای جنگیدن کم داریم

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، روند تولید و تامین تسلیحات برای خط مقدم درگیری در اوکراین برای موفقیت “عملیات نظامی ویژه” روسیه در اوکراین اهمیت زیادی داشته و خواستار دو برابر کردن میزان تولید موشک در کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های اوکراینی و غربی از ماه‌ها قبل مدعی شده‌اند کمبود موشک و مهمات توپخانه در پیشبرد حمله روسیه در اوکراین که اکنون در پانزدهمین ماه خود قرار دارد اخلال به وجود آورده است.

شویگو در یک سخنرانی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت: عملکرد واحدهای نظامی روسیه در عملیات ویژه این کشور تا حد زیادی وابسته به پر کردن به موقع انبارهای تسلیحات، تجهیزات و ابزاری‌های تخریبی است.

او خاطرنشان کرد، به شرکتهای نظامی و تسلیحات سازی روسیه دستور داده شده فورا “سرعت و حجم تولید” تسلیحات و تجهیزات نظامی را افزایش دهند.

او مشخصا اظهار کرد، “باید در سریع‌ترین زمان ممکن تولید موشک‌های با دقت بالا دو برابر شده” و در این راستا “شرکت موشکهای تاکتیکی” روسیه که سازنده سامانه‌های موشکی هدایت شونده بوده و تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته باید در نشستی درباره برنامه‌اش برای رقم زدن این هدف گزارش دهد.

یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه، روز دوشنبه از این موضوع گلایه کرد که نیروهای تحت امر او تنها یک سوم از گلوله‌های توپخانه‌ای که برای حمله خود به شهر باخموت در شرق اوکراین نیاز دارند، دریافت کرده‌اند.

پریگوژین از چند ماه قبل نیز از کمبود عرضه مهمات از سوی مسکو انتقاد و تاکید کرده که ضعف حمایت‌ها باعث جلوگیری از پیشرفت حمله روسیه شده است.

مقام‌های غربی اخیرا مدعی شدند، روسیه درگیر کمبود موشک و گلوله‌های توپ شده و جنگی که مسکو برای پایان دادنش در عرض چند هفته برنامه‌ریزی کرده بود همچنان بدون اینکه پایانی بتوان برایش متصور شد ادامه دارد.

ماه دسامبر گذشته، سازمان اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد، روسیه به دلیل کمبود موشکهای کروز حملاتش با موشک‌های دوربرد علیه اوکراین را محدود کرده است. لندن همچنین در ماه مارس ادعا کرد، روسیه به طور تقریبا مسلم مجبور به سهمیه بندی گلوله‌های توپ و یا استفاده از گلوله‌های منسوخ شده، است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا