وزیر ارشاد: هنوز عده‌ای به دلیل مقاومت سردار همدانی در ۸۸ از او کینه دارند / هر مقطع زندگی سردار همدانی قابلیت ساخت فیلم را دارد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سردار همدانی در جریان فتنه سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست افزود: هنوز برخی ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه کینه این شهید را به دل دارند.

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید حسین همدانی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام برگزار شد اظهار داشت: سردار همدانی یکی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس بودند و خداوند اینگونه تقدیر کرد تا در دفاع از حرم آل الله در سوریه به شهادت برسانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سردار همدانی در عین حالی که شخصیتی جامع و کامل و عارفانه داشت به اقتصاد و معیشت مردم هم فکر می کرد و به این موضوعات توجه داشت و در این مسیر ناملایمتی بسیاری دید اما از مسیر خود کوتاه نیامد.

اسماعیلی ادامه داد: شهدا نیازی به برگزاری این یادواره ها ندارند بلکه این ما هستیم که باید با حضور در این مراسم های نورانی، توشه برداریم.

وی افزود: سردار همدانی از ابتدای دفاع مقدس و حتی قبل از انقلاب بارها دچار مجروحیت شدند و بیان می کردند که وقتی به این فکر کردم که چرا شهید نمی شوم، بعدها فهمیدم دعای مادرم این توفیق را از من سلب کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: این سردار نقش مهمی در تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول الله داشتند و در کنار جاویدالاثر متوسلیان و شهید همت این امر را محقق کردند.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در جریان فتنه در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست افزود: هنوز برخی ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه سردار همدانی کینه ایشان را به دل دارند و شهید همدانی جانانه از ساحت رهبری دفاع کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ویژگی شهدای شاخص ما این است که رضایت ولی را بر رضایت گروه های خاص ترجیح دادند و در وقایع سوریه زمانی که دشمن حتی به کاخ ریاست جمهوری سوریه نفوذ کرده بود او زن و فرزند خود را به سوریه برد و نسل امروز باید بدانند که چگونه سوریه حفظ شد که اگر این امر محقق نمی شد، معلوم نبود که سرنوشت دیگر کشورها حتی شهرهای ایران چه می شد.

وی گفت: کتاب خداحافظ سالار از زبان همسر شهید همدانی به رشته تحریر درآمده که کتابی خواندنی است.

اسماعیلی ادامه داد: شهید همدانی حضوری سازنده در سوریه داشت و در روزهایی که ناامنی در سوریه غوغا می کرد با خانواده روانه سوریه شدند در شرایطی که حتی امکان تشرف به زینبیه را هم نداشتند و امروز ما نیاز داریم تا شهدای شاخص همانند شهید همدانی را به جامعه معرفی و بشناسانیم.

وی با بیان اینکه سردار همدانی الگویی برای همه خادمان در مسوولیت های مختلف است افزود: مجموعه نمایشی در خصوص زندگی شهادت سردار همدانی ساخته می شود و خانواده شهید در این زمینه اعلام موافقت کردند و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند باید تولیدات فرهنگی و هنری در خصوص معرفی شهدا صد برابر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر مقطع زندگی سردار همدانی قابلیت ساخت فیلم را دارد و مجاهدت های زیادی در زندگی ایشان وجود دارد که قابلیت تولید کتاب و فیلم مستقلی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا