وزیردفاع ترامپ: ارتش آمریکا پف کرده!

هشت صبح: کریس میلر وزیر دفاع دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا ارتش این کشور را «پف‌کرده» و «هدر دهنده بودجه»خواند و گفت بودجه پنتاگون باید به نصف کاهش یابد زیرا ارتش ایالات متحده باید به نیروی جنگی کوچک‌تر، زیرک‌تر و با محورهای عملیاتی اولویت‌دار تبدیل شود.

تارنمای خبری هیل یکشنبه شب نوشت، میلر در در کتاب خاطرات خود با عنوان «وزیر سرباز»، ارتش آمریکا را با کلماتی نظیر «بسیار بزرگ»، «پف‌کرده» و «هدر دهنده بودجه» توصیف کرده و نوشته است: ایالات متحده باید با اصلاحات نظامی، خود را با تهدیدهای دشمنان خارجی مانند روسیه و چین وفق دهد.

میلر در این کتاب نوشت: تشکیلات عظیم نظامی ما برای پیروزی در دوران جنگ سرد ضروری بود اما جنگ سرد ۳۰ سال است که به پایان رسیده. اگر واقعاً می‌خواهیم به ماجراجویی آمریکا پایان دهیم و ارتش خود را برای رویارویی با چالش‌های قرن آینده تجهیز کنیم، باید هزینه‌های نظامی را ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) برای سال مالی ۲۰۲۳، مبلغ ۸۵۷ میلیارد دلار را برای هزینه‌های دفاعی اصلی تصویب کرد که نسبت به ۷۷۷ میلیارد دلار تصویب شده در سال مالی گذشته، افزایش یافته است.

ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری برای امور دفاعی خود هزینه می‌کند، از جمله چین که در رتبه دوم قرار دارد و بودجه دفاعی‌اش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار است.

میلر افزود: ما می‌توانیم بودجه دفاعی خود را به نصف کاهش دهیم و همچنان دو برابر بودجه چین باشد.

بودجه پنتاگون در طول سال‌ها به آرامی افزایش یافته است، به‌طوری‌که توجه منتقدان در هر دو حزب دموکرات و محافظه‌کار آمریکا را به خود جلب کرده است.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در حال حاضر از دستاویز سقف بدهی دولت بایدن برای کاهش هزینه‌های دولت استفاده می‌کنند.

کوین مک کارتی نماینده کالیفرنیا و رئیس کنونی کنگره آمریکا، موافقت کرده است که تمام هزینه‌ها را در سطح مالی سال ۲۰۲۲ محدود کند که منجر به کاهش ۱۰ درصدی بودجه دفاعی پیشنهادی دولت بایدن می‌شود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت، او معتقد نیست که انگیزه واقعی در کنگره برای ایجاد تغییرات قابل توجه در بودجه دفاعی وجود دارد.

میلر افزود: هیچ انگیزه‌ای برای کاهش هزینه‌های دفاعی وجود ندارد. من فکر می‌کنم زمزمه‌هایی وجود دارد، اما ما به کسی نیاز داریم که شجاعت و تجربه داشته باشد تا بتواند عملا کاهش هزینه‌های دفاعی را بر کرسی بنشاند.

وی اظهار داشت: کاهش بودجه ارتش به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد آنقدرها که به نظر می‌رسد چشمگیر نخواهد بود.

وزیر دفاع ترامپ با این استدلال که این امر ایالات متحده را به سطح مخارج دفاعی قبل از ۱۱ سپتامبر بر می‌گرداند که منطقی‌تر بود، تاکید کرد: در حال حاضر ما درگیر جنگ‌های طولانی در افغانستان و عراق نیستیم که نیاز به چنین بودجه دفاعی هنگفتی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا