سیاسی

وحیدی در مراسم تنفیذ حکم پزشکیان: وزارت کشور تلاش کرد با رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری فرآیند انتخابات را به پایان برساند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایلنا: وزیر کشور گفت: وزارت کشور تمام تلاش خود را انجام داد تا با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و با رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری فرآیند انتخابات را به پایان برساند.

احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان با ارائه گزارش از روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پرودگار را شکرگزارم که امکان توفیق به ملت ایران را داشتم و انتخاباتی مطلوب برگزار شد.

وزیر کشور بیان کرد: از نشانه‌های مردم سالاری دینی، آزادی سیاسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است که از آغاز انقلاب تاکنون در ۴۴ انتخابات به ثمر رسیده است. دوره ۳۵ روزه برگزاری انتخابات متاثر از شهادت رئیس‌جمهور شهید بود.

وی با اشاره به این‌که شهید رئیسی در گفتار و رفتار، تراز و نصاب جدیدی را در جمهوری اسلامی رقم زده است، عنوان کرد: بدرقه رئیس جمهور شهید از سوی ملت یک مهر تایید بر رفتار ایشان بود.

 وحیدی تاکید کرد: وزارت کشور تمام تلاش خود را انجام داد تا با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و با اصل بی‌طرفی و امانتداری فرآیند انتخابات را به پایان برساند.

وزیر کشور در مراسم تنفیذ چهاردهم: شهید رئیسی تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی رقم زد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین دوره انتخابات با امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برگزار شد، گفت: در گام نخست جلسات سران قوا پس از شهادت رئیس جمهور برگزار شد و ستادهای انتخابات در گام بعد تشکیل شد، هیئت اجرایی در وزارت کشور تشکیل شدند.

وحیدی با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۰۰ هیئت اجرایی در همه حوزه‌های انتخاباتی تشکیل شد، گفت: ۸۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ نفر تایید صلاحیت شدند و ۳۶ ساعت برنامه برای هر نامزد در صداوسیما در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: ۵۲۰ میلیون پیامک برای نامزدها در نظر گرفته شد، انتخابات در ۹۸ کشور جهان و ۳۳۶ حوزه رای گیری برگزار شد.

وزیر کشور با بیان اینکه حضور ۴۰ هزار نفر از فراجا و بسیج برای امنیت انتخابات ستودنی است، گفت: ۲۰۰ هزار نفر از ناظران شورای نگهبان در پای صندوق‌ها حضور داشتند و نماینگان نامزدها پای صندوق‌ها و فرآیند تجمیع در فرمانداری‌ها و وزارت کشور حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا