سیاسی

واکنش نماینده مجلس به اظهارات نماینده بوکان: هنوز کمیسیون فرهنگی شکل نگرفته که طرح دو فوریتی فیلترینگ تصویب شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فرهیختگان: محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون آیین‌نامه مجلس، درباره اظهارات عثمانی درباره تصویب نشدن دوفوریتی طرح فیلترینگ گفت: وقتی که مجلس تشکیل می‌شود در همان روزهای اول، خیلی از نماینده‌ها به یک دلیل می‌خواهند که زنبیل بگذارند و یک طرح دو فوریتی و یک طرح عادی را سریع ثبت می‌کنند و یک صفی تشکیل می‌شود. در طرح‌های دوفوریتی هم درست است که قانون آیین‌نامه می‌گوید، بعد از اعلام وصول، در یک مدت زمانی هیئت رئیسه باید آن را اعلام وصول کند و در دستور قرار گیرد اما به جهت اینکه کمیسیون‌ها هنوز تشکیل نشده و تازه این هفته جلسه اولیه کمیسیون‌ها بود. وقتی طرح دوفوریتی مصوب می‌شود، بلافاصله در یک فاصله زمانی کم، باید آن طرح به کمیسیون مربوطه ابلاغ شود و کمیسیون هم در فاصله زمانی محدود که در آیین‌نامه آمده طرح را بررسی کند و به صحن برگرداند. 

زنگنه افزود: این در صورتی است که طرح دوفوریتی رای بیاورد. اما مسئله این است که مجلس هنوز به طور کامل شکل نگرفته است. مخصوصا زمانی که بحث کمیسیون‌ها بود و  تعیین کمیسیون‌ نماینده‌ها، مقداری طول کشید. لذا طبیعی است. 

نماینده مجلس تأکید کرد: هرسال اول مجلس این مشکل را داریم که افراد طرحی را ثبت کردند و می‌خواهند براساس اعلام آیین‌نامه اعلام وصول شود. به جهت شرایط مجلس در ماه‌های آغازین این امکان وجود ندارد. موضوعی که آقای عثمانی مطرح کردند به کمیسیون فرهنگی ارتباط دارد و کمیسیون فرهنگی اصلا هنوز شکل نگرفته است. 

او ادامه داد: فرض کنید این دوفوریتی امروز مصوب می‌شود، اتفاقی نمی‌افتاد این طرح باید به کمیسیون فرهنگی می‌رفت که هنوز اصلا شکل نگرفته است، بنابراین در این موضوع مقداری بی‌انصافی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا