ورزشی

واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به رد کردن هدایت تیم ملی توسط دو مربی ایرانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رئیس فدراسون بسکتبال ایران گفت: احتمال رد شدن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی از سوی گزینه‌های داخلی وجود داشت و این موضوع را می‌دانستیم.

جواد داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فصل اخیر لیگ برتر بسکتبال ایران توضیح داد: لیگ امسال به نسبت سال گذشته لیگ بسیار خوبی بود، اما قطعا از نظر کیفیت باید قوی‌تر شود چون می‌شود از طریق این رقابت‌ها بازیکنان نوظهور و خوبی را تربیت کرد. باز هم نیاز داریم روی کیفیت دقت کنیم، اما به نظر من یکی از بهترین و منظم‌ترین لیگ‌هایی بود که برگزار شد. البته لیگ دسته یک و بانوان ما ایرادات برنامه‌ای داشت که باید برای فصل جدید برطرف شود و لیگ‌های پایه هم باید با برنامه بهتری برگزار شود. آل‌استار نشان داد ظرفیت دارد و می‌شود از آن استفاده کنیم. سال آینده می‌شود با برنامه بهتر از این ظرفیت استفاده کنیم.

او درباره ضعف‌هایی که وجود داشتند نیز گفت: چیزی که مغفول ماند بحث آموزش‌ها بود که باید کلینیک مربیان لیگ و پیش فصل را برگزار کنیم چون اعتقاد دارم باید مربیان، داوران و سایر نیروهای انسانی بسکتبال ما آموزش ببینند. هرچند که مربیان ما در حد امکان از فضای مجازی و … استفاده می‌کنند اما باید فدراسیون هم پیشگام باشد.

او درباره تاثیرات سازمان لیگ بر روی کیفیت برگزاری مسابقات نیز اظهار کرد: گرچه فصل دوم لیگ با برنامه‌ریزی سازمان لیگ بود، اما در همین فصل دوم هم توفیقات خوبی حاصل شد. برای فصل پیش رو نیز یکی از اصلی‌ترین وظایف آقای علی‌پور برطرف کردن ایرادات با تشکیل کارگروه‌های مختلف است. با توجه به اینکه برنامه مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا خصوصا مرحله فینال تغییرات داشت، در مرحله پلی‌آف برنامه‌های ما دچار اختلال شد اما برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی شکل گرفت تا لیگ به بهترین نحو پایان یابد. برای فصل جدید کمیته فنی و حقوقی بانوان و لیگ‌های پایه هم به سازمان لیگ اضافه خواهد شد تا این سازمان تکمیل‌تر شود و در سطح بالاتری لیگ‌ها را برگزار کنیم.

واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به رد کردن هدایت تیم ملی توسط دو مربی ایرانی

او درباره حواشی داوری فصلی که گذشت نیز اظهار کرد: در بحث زیرساخت مشکل همیشه هست و سعی می‌کنیم آن‌ها را کم‌تر کنیم، به صفر نرسیده اما تا حدی بهتر شده است. با این حال جا دارد از آقای نادر باقری تشکر کنم که همه مسابقات و صحنه‌های حساس کات می‌شد و در پایان فصل گزارش هر داور وجود داشت. ایرادات کل داوری‌ها مشخص شده اما درباره اینکه تصمیمی عمدی باشد گزارش نشد. ایرادات بوده و سعی کردیم به کم‌ترین اشتباه برسد، اما مثل بازیکنان و مربیان که اشتباهاتی دارند، داوری‌ها هم مشکلاتی داشت که باید برطرف شود. سعی می‌کنیم با آموزش بیشتر که حلقه گمشده ما است، این اشتباهات هم به کم‌ترین سطح و حد خود برسد.

رئیس فدراسیون بسکتبال، درباره حواشی مسابقات روی سکوها و خصوصا بازی آخر فینال لیگ نیز گفت: متاسفانه یک مشکل بزرگی که داریم بحث فرهنگ سازی است. بدترین صحنه‌ها در بازی آخر بود که یک بخشی احساسی است و بخشی فرهنگی. اندک نفراتی همه جا هستند که حاشیه می‌سازند و متاسفانه ما شخصیت شناسی نداریم که اجازه ورود به آن‌ها ندهیم. اگر تیمی، تیم مورد علاقه شما را در خانه خودش می‌برد و قهرمان می‌شود، تلاش کرده‌ و به این موفقیت دست یافته است، نباید کسی را مقصر بدانیم. باید قبول کنیم که تیم ما هم تلاش کرده است و سیستم و داور مقصر نیستند که باخته‌ایم، تلاش تیم حریف دلیل باخت است. قطعا در فصل جدید جریمه‌هایی با شدت و مبالغ بالاتر انجام می‌شود تا این حواشی کاهش یابد. 

او ادامه داد: موضوع دیگر اینکه لیدرهایی که غیر بسکتی هستند و از رشته‌هایی مثل فوتبال می‌آیند، مشکل ساز هستند، اما در مجموع باید خود باشگاه‌ها هم در بحث کنترل حواشی کمک کنند. مشکل ما فضای مجازی است که شخصا به آن هم اعتقاد دارم و هم نه. متاسفانه فضای مجازی می‌خواهد جریان سازی و تصمیم سازی‌کند که اشتباه است. فرهنگ این کار اشتباه است و عوامل را علیه هم می‌کند. متاسفانه کنترل فضای مجازی هم بسیار سخت است. بحث لیدرها را هم قبل از لیگ صحبت کرده بودیم و یکسری تماشاگر نما هستند که متاسفانه نمی‌شود آن‌ها را از بقیه جدا و تفکیک کرد.

داوری درباره کنار رفتن محسن معزی‌فر از سمت سرپرستی سازمان لیگ نیز گفت: سازمان لیگ کار سنگینی است و معزی‌فر درگیر کارهای استعدادپروری و روزمره فدراسیون است. از او خواهش کردم در سازمان لیگ باشد و خیلی‌ هم به ما کمک کرد، اما انتقادات همیشه هست. بهترین فرد را هم بگذارید مشکلاتی با او وجود دارد. در خصوص آقای علی‌پور هم باید بگویم که ایشان تجربیات بالایی دارد. سال‌ها رییس هیات و رییس کمیته استان‌ها بود و دو سال هم هست که با ما است و سیستم ما را می‌شناسد. آدم فنی است چون داور بوده‌اند. جوان و پر انرژی هستند و توانایی دارند. او حمایت شود اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. ما سعی کرده‌ایم نفرات جوان را به کار بگیریم و امیدوارم با حمایتی که می‌شود اتفاقات خوبی رخ دهد.

واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به رد کردن هدایت تیم ملی توسط دو مربی ایرانی

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره تصمیمات کمیته فنی برای انتخاب گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نیز گفت: در کمیته فنی فدراسیون افراد صاحب سبک و نظر حضور دارند. صحبت‌هایی کردند و یکسری فاکتورها هم مد نظر بود، از جمله شرایط تیمی و روحی. تحلیل داشتیم و بحث می‌شد. گزینه‌های داخلی و خارجی بررسی شدند که به این نتیجه رسیدم هم گزینه داخلی کمک کننده است هم خارجی خوب به درد ما می‌خورد.

او درباره رد شدن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی توسط گزینه‌های ایرانی نیز گفت: ۴ نفر انتخاب شدند تا با آن‌ها مذاکره کنیم. مربیان داخلی به دلیل مشکلات شخصی تصمیم گرفتند نیایند. در بحث گزینه خارجی هم به نتایج خوبی رسیدیم اما ایشان هم درگیر کلاس‌های فیبا بود و نشد که با هم همکار کنیم. گزینه‌های خارجی دیگر را بررسی کردیم تا نفرات دیگری هم در صورت صلاحدید به گزینه‌ها اضافه شوند. کمیته فنی بهترین مربی را می‌خواهد ولی به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد نمی‌آیند. می‌دانستیم احتمال نپذیرفتن از سوی هر دو گزینه داخلی هم وجود دارد و طبیعی هم بود که احتمالا نپذیرند.

داوری در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی گزینه نهایی تیم ملی را معرفی می‌کنند، توضیح داد: گزینه‌های مختلف باید شرایط کشور ما را بپذیرند و یک مقدار گزینه‌هایی که انتخاب می‌کنیم برای رسیدن به توافق با آن‌ها مشکل وجود دارد. تلاش ما این است تا آخر ماه سرمربی تیم ملی نهایی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا