سیاسی

واعظی: در معرفی کابینه ملاحظات لازم مدنظر قرار گرفت/ مجلس نگاه سختگیرانه نداشته باشد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: ناظر به تاکیدات مقام معظم رهبری، ضروری است تا سه قوه تعامل و همکاری مثبت و فزاینده‌ای را با یکدیگر داشته باشند تا امورات کشور به صورت صحیح و مطلوب پیش برود.

محمود واعظی با اشاره به ضرورت همراهی با دولت برای تشکیل سریع تر کابینه دولت چهاردهم، بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب، ملاحظات لازم را مدنظر قرار داد تا گزینه‌هایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند که در جریان کسب رای اعتماد مشکلی نباشد.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور، مشاورت‌های لازم را به شکل مطلوب عملیاتی نموده است. حتی شنیده شده در روند تعیین اعضای کابینه ، همفکری هایی با سران دو قوه دیگر صورت گرفته است. دکتر پزشکیان تمام ملاحظات لازم را مد نظر قرار داده و کابینه ای معرفی نموده که احزاب و جریان های مختلف در آن نقش دارند و این تاسی از تکثرگرایی و پلورالیسم است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: ایشان سعی کرده مطابق با شعارهای انتخاباتی خود از سلیقه‌های مختلف در مجموعه دولت استفاده نماید. اصلاح‌طلب،  اعتدالگرا و اصولگرای معتدل همه حضور دارند.از این روی ضروری است،  برنامه‌ها و سیاست‌های کلان رئیس‌جمهور مورد قبول همه اعضای کابینه باشد و وزرای پیشنهادی بر آن اساس برنامه، اهداف و رویکردهای خود را تنظیم کنند.

وی تاکید کرد: موجب انتظار است، همان طور که رئیس جمهور در مدت زمانی محدود و کوتاه اقسام ملاحظات  را برای تعیین کابینه در نظر گرفت، مجلس نیز باتوجه به شرایط خاص امروز کشور که ناشی از اتخاذ سیاست‌های داخلی و خارجی ۳ سال سخت قبل است عنایت ویژه ای داشته باشند و با آرایی قاطع و منطبق با اصول منافع ملی به فرمایشات مقام معظم رهبری نهایت توجه را داشته باشند تا دولت بی دغدغه سریعا به برنامه ریزی علمی و کارشناسی در راستای حل و فصل امورات پر چالش کشور و مردم بپردازد.

وی افزود: مقام معظم رهبری متعددا تاکید فرموده‌اند که ضروری است تا سه قوه، با روحیه تعامل و همکاری فزاینده و مثبت با یکدیگر امورات کشور را پیش ببرند. اگر مجلس به صورت سختگیرانه به موضوع بنگرد منافع ملی دچار چالش خواهد شد. این‌که مجلس به کمک دولت و رئیس جمهور بیاید تا مشکلات مردم و کشور حل شود امری غیرقابل اجتناب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا