استان ها

واحد دندانپزشکی درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان فعال شده است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد مراجعات به پزشکان عمومی ۶۴ هزار نفر بوده و درصد رشد آن نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد ثبت شده همچنین تعداد مراجعات به واحد آزمایشگاه نیز بیش از ۴ هزار نفر با رشد ۱۲ درصدی بوده است.

وی افزود: حدود دو هزار و ۴۴۰ مورد ارجاع بیماران به سطوح بالاتر یعنی همان متخصصان سازمان صورت گرفته و رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس درمانگاه فاطمه الزهرا اردستان خاطرنشان کرد: تعداد کل پرونده مزمن تشکیل شده و فعال ۵۷۷۴ پرونده است که شامل پرونده بیماران دیابتی، بیماران فشارخون بالا، پرونده بیماران قلبی، پرونده کم کاری تیرویید، پرونده اعصاب وروان و پرونده آسم است.

پاکدل بیان کرد: بیماران مزمن حداقل هر دوماه یکبار جهت مدیریت بیماری، ویزیت و دریافت درمان دارویی و سایر خدمات به درمانگاه مراجعه می‌کنند و این اهمیت توجه به بیماری‌های مزمن و خصوصاً طب سالمندی را می‌رساند.

وی با اشاره به استمرار غربالگری‌ها، ادامه داد: غربالگری سرطان کولورکتال (روده بزرگ) برای همه مراجعین بالای ۵۰ سال و سرطان سینه و رحم برای بانوان انجام شده است.

رئیس درمانگاه فاطمه الزهرا اردستان تصریح کرد: در یک سال گذشته در جهت رفاه و ارائه خدمات بیشتر به بیمه شدگان شهرستان یک پزشک عمومی از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در راستای به حداقل رساندن زمان انتظار بیماران و ویزیت تعداد بیشتر مراجعین و متقاضیان دریافت خدمات اضافه شده است‌.

پاکدل خاطرنشان کرد: واحد دندانپزشکی با حضور دندانپزشک از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در جهت پاسخدهی به نیاز بیمه شدگان در خصوص خدمات دهان و دندان فعال شده است.

وی یادآور شد: سه نیروی جدید جهت اشتغال در واحدهای پرستاری، پذیرش و خدمات در جهت خدمات رسانی بیشتر به مراجعین جذب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا