هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

امیرعبداللهیان:

هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

وزیر امور خارجه در گفتگو با وزیر خارجه بلغارستان گفت: بر اساس قطعنامه شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «نیکولای میلکوف» وزیر امور خارجه بلغارستاندر تماس تلفنی امروز (جمعه) ۲۰ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به گفتگوهای اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با تحولات اوکراین تاکید کرد: ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه یادآور شد، ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان در خصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع تهران را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تاکید کرد.

نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع کشورمان در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تشکر کرد و در ادامه افزود: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق میان ایران و جامعه بین المللی همواره حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا