هیچ دستگاهی نباید قانون را تغییر دهد/ مجلس مرجع قانون‌گذاری است

فلاحی در گفتگو با مهر:

هیچ دستگاهی نباید قانون را تغییر دهد/ مجلس مرجع قانون‌گذاری است

هیچ دستگاهی نباید قانون را تغییر دهد/ مجلس مرجع قانون‌گذاری است

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: دستگاه‌ها و نهادهایی که موظف به اجرای قانون هستند، حق تغییر یا دور زدن قانون را ندارند و باید عیناً مصوبات مجلس را اجرایی کنند.

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دخالت برخی نهادها در قانونگذاری و اختیارات و وظایف قوه مقننه، گفت: وقتی کلام حضرت امام (ره) این بوده که مجلس در رأس امور است و تنها مرجع قانونگذار به شمار می‌رود، بقیه دستگاه‌ها و نهادها باید این شأنیت را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد هر دستگاهی برای خودش قانون‌گذاری کند، قانونی را تغییر دهد یا آن را لغو سازد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

فلاحی عنوان کرد: تنها مرجع قانون‌گذاری کشور، مجلس است و بقیه دستگاه‌ها باید از مصوبات مجلس تبعیت کنند، مگر در مواردی که سیاست‌های کلی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.

وی درباره برخی دخالت‌های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون‌گذاری، بیان کرد: کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌گذاری است نه قانون‌گذاری، اما متأسفانه در برخی موارد از جمله مصوبه کنکور، این نهاد وارد اختیارات مجلس شده است. بنا بر این بود که در مسائلی که مجلس وارد می‌شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نکند اما این موضوع اخیراً نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: دستگاه‌هایی که موظف هستند قانونی را اجرایی کنند، حق تغییر قانون یا دور زدن قوانین را ندارند و باید عیناً مصوبات مجلس را اجرایی کنند.

فلاحی در پاسخ به این سوال که مجلس چگونه در برابر این دخالت‌ها اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: مجلس در مواردی که قانون نقض شده باشد، از باب شأن نظارتی خود ورود می‌کند و به اجرای اصل قانون رسیدگی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا