استان ها

هیچ‌کسی نباید به دلیل کمبود امکانات از تحصیل باز بماند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی صبح پنج شنبه در در رزمایش توزیع لوازم التحریر برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اولویت‌های اصلی دولت در ۳ سال گذشته در حوزه مسائل اجتماعی، حرکت در مسیر کاهش ضریب جینی، محرومیت‌زدایی، رسیدگی به طبقات کم‌برخوردار، رشد عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات و منابع بوده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، مردم عزیز و خیّرین نیک‌سیرت با شرکت در رزمایش‌های کمک مومنانه و تهیه بسته معیشتی به کمک اقشار کم‌برخوردار و مستضعف جامعه و مواسات به ایشان پرداختند.

محمدی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در بیان رهبر انقلاب، مواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور؛ انسان وظیفه بداند کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی و یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن است.

وی گفت: تأمین ملزومات تحصیلی دانش آموزان برای خانوارهای تحت حمایت در این ایام شروع سال تحصیلی جدید مهم و نیاز ضروری است که کمیته امداد و خیّرین در این زمینه کاری ارزشمند و شایسته انجام داده اند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت کمیته امداد از فرزندان مددجویان برای تحصیل در مدرسه و دانشگاه باید منجر به توانمندسازی و تحصیل بی‌دغدغه این عزیزان شود.

محمدی به تأمین امکانات آموزشی تاکید کرد و افزود: امکانات آموزشی لازم برای دانش‌آموزان تحت پوشش باید به گونه‌ای فراهم شود تا هیچ‌کس به دلیل کمبود امکانات از تحصیل باز نماند.

وی افزود: در جمع کودکان و نوجوانان عزیز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، نخبگان و انسان‌های فرهیخته‌ای با حمایت خیّرین تحصیل، تربیت و به جامعه معرفی شده‌اند.

محمدی در پایان گفت: خوشبختانه در ۳ سال دولت سیزدهم به ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از هم‌استانی‌های عزیز خدمات آموزشی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا