هیأت تجاری شرکتهای فناوری اطلاعات مسکو عازم ایران میشود


مرکز صادرات مسکو (MEC) مأموریت تجاری جدیدی را برای شرکتهای فناوری پیشرفته و IT پایتخت به ایران ترتیب میدهد
مأموریت تجاری هیأت نمایندگی به تهران که توسط مرکز صادرات مسکو (MEC) سازماندهی شده است، در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. این هیأت شامل ۱۶ شرکت پیشرو مسکویی در حوزه فناوری اطلاعات و فناوریهای پیشرفته است که به دنبال ایجاد ارتباطات تجاری با شرکای ایرانی هستند.
در طول اقامت خود، شرکتکنندگان در این مأموریت در مجموعهای از جلسات و مذاکرات شرکت خواهند کرد تا چشماندازهای همکاری و سرمایهگذاریهای مشترک را بررسی کنند. مرکز صادرات مسکو که بهطور فعال به گسترش شرکتهای مسکویی در بازارهای بینالمللی کمک میکند، از سال ۲۰۲۲ مأموریتهای تجاری و نمایشگاههایی را در ایران برگزار کرده است. از طریق این ابتکارات، بیش از ۸۰ شرکت روسی محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و روابطی را با نهادهای تجاری محلی برقرار کردهاند. میزان صادرات تحت حمایت این مرکز به جمهوری اسلامی ایران در این مدت بیش از ۳۴۹ میلیون روبل بوده است.
“بازار خاورمیانه رشد سریعی را تجربه میکند و فرصتهای جدیدی را برای شرکتهای مسکویی فراهم میآورد. سرمایهگذاریهای فعال ایران در حوزه دیجیتالیسازی و استارتآپهای فناوری، این کشور را به شریکی جذاب برای صادرکنندگان مسکویی تبدیل کرده است. شرکت در مأموریت تجاری مرکز صادرات مسکو به کارآفرینان این امکان را میدهد که نهتنها کالاهای خود را ارائه کنند، بلکه با ویژگیهای کسبوکار در این منطقه بیشتر آشنا شوند، ارتباطات مفیدی برقرار کنند و استراتژیهایی برای ورود به این بازار تدوین کنند. “
ویتالی استپانوف، مدیرعامل مرکز صادرات مسکو
در راستای گسترش حمایت از کسبوکارهای صادراتمحور، یک نماینده مرکز صادرات مسکو از اواخر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. این ابتکار بهمنظور تقویت روابط میان جوامع تجاری روسیه و ایران و توسعه پایگاه صادرکنندگان مسکویی طراحی شده است.
درباره مرکز صادرات مسکو
مرکز صادرات مسکو (MEC) توسط دولت شهر مسکو تأسیس شده است تا حمایتهای مالی و غیرمالی لازم را برای کارآفرینان این شهر فراهم کند و محصولات تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات محلی را در بازارهای خارجی ترویج دهد. یکی از اهداف کلیدی این مرکز، افزایش تعداد صادرکنندگان مسکویی و اجرای پروژههایی برای توسعه مؤثر کسبوکارهای بینالمللی آنهاست.