هوشمندسازی نظام توزیع گاز در ۶ استان – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگنی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در آئین امضای تفاهم نامه در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز گفت: صنعت گاز صنعت گسترده‌ای اینکه اعم از تکنولوژی و آمار و ارقام تولید در جهان چشمگیر است و میزان تولید در کشور بی نظیر است و اقداماتی برای دانش بنیان‌ها از سال‌های گذشته در جریان است.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید، تکالیف و نقشه راه را مشخص کرده است و کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این قانون به‌عنوان کشور مترقی معرفی شود.

چگنی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه صنعت گاز را پروژه ملی هوشمندسازی نظام توزیع گاز است و این پروژه به‌صورت پایلوت در ۶ استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.

به گفته این مقام مسؤول این پروژه در این ۶ استان امسال آغاز می‌شود و پس از آن، این پروژه ملی به صورت سراسری در کل کشور اجرایی می‌شود و اولویت ما استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اضافه کرد: اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

وی ادامه‌داد: مجموعه قراردادها و مجوزهای اخذ شده با زیست بوم فناوری به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برسد و با مجوزهای در دست اقدام ساخت اول ۶۰ میلیون یورو است.

چگنی اضافه کرد: از محل صرفه جویی ساخت ۴۰ قلم کالای راهبردی حاصل خواهد شد و صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون دلاری انجام می‌شود که برای ۲۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد.

چگینی با اشاره به پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز، گفت: برای هوشمند کردن نظام توزیع گاز کشور نیاز به ۴ میلیارد دلار اعتبار است که به این منظور دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا