ورزشی

هوادار در لیگ بیست‌وسوم؛ تغییر شجاعانه!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

تیم فوتبال هوادار که لیگ بیست‌وسوم را با محمود فکری آغاز کرده بود، با تغییر مربی روند بهتری را در طول فصل دنبال کرد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال هوادار، فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران را با هدایت محمود فکری آغاز کرد اما در ادامه فصل به دلیل نتایج ضعیف، این مربی از جمع بفنش‌پوشان جدا شد و مسعود شجاعی هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در نهایت هم با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت. این در حالی است که آنها فصل قبل با ۳۳ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته بودند که این رتبه برای این تیم بهترین رتبه در سه فصلی است که در لیگ برتر حضور داشته‌اند.

کاهش ارزش کلی تیم

بر اساس ارزش گذاری سایت ترنسفرمارکت، ارزش تیم فوتبال هوادار در لیگ بیست‌وسوم، ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار یورو ثبت شده که در مقایسه با فصل قبل که این ارزش ۴ میلیون ۸۵۰ هزار یورو بود، ۸۷۰ هزار یورو کم شده است. بر اساس اعلام این سایت، محسن سفیدچقایی با ۳۵۲ هزار یورو با ارزش‌ترین بازیکن هوادار در فصل قبل بوده که برای این تیم در ۲۴ دیدار به میدان رفته و دو بار هم موفق به گلزنی شده است. این بازیکن با ارسال ۳ پاس گل روی ۵ گل هوادار در طول فصل گذشته تاثیر مستقیم داشته است.

در بین بازیکنان هوادار، داریوش شجاعیان با ۶ گل بهترین گلزن هوادار در لیگ بیست‌وسوم بوده است. او همچین با ۱۶۷۴ دقیقه بازی، آمار بیشترین دقایق بازی در بین بازیکنان هوادار را به خود اختصاص داده است. همچنین علیرضا حقیقی دروازه‌بان هوادار با ۷ بار بسته نگه داشتن دروازه، در بین دروازه‌بانان لیگ رتبه یازدهم را از نظر کلین‌شیت به دست آورده است.

جنجال فکری و خورشیدی

یکی از مهم‌ترین حواشی تیم فوتبال هوادار در فصل گذشته، مربوط به اظهارات محمود فکری سرمربی وقت این تیم پیش از دیدار برابر پرسپولیس است. او درباره عکس اشکان خورشیدی داور مسابقه تیمش با پرسپولیس در جشن قهرمانی این تیم در فینال جام حذفی گفته بود: “در فوتبال دنیا همه افراد می‌توانند طرفدار تیم‌های بزرگ باشند. من هم شنیدم که اشکان خورشیدی پرسپولیسی است و حق دارد در شادی آنان شرکت کند اما توقع ما از او این است که فردا قضاوت عادلانه داشته باشد و سوت اشکان تعیین کننده نتیجه بازی نباشد.”

در ادامه اشکان خورشیدی بعد از دیدار پرسپولیس و هوادار گفت: “آقای فکری صحبتی کرد که این صحبت منجر به این شد که من ۴۸ ساعت در فضای مجازی مورد هجمه و فحاشی هواداران قرار گرفتم. گناه منِ داور چیست که یک مربی می‌آید همینجوری حرف می‌زند و من فحش می‌خورم؟ مگر من آدم نیستم؟ چرا یک مربی می‌آید بدون سند یک حرفی می‌زند؟ آقای فاندر که آمدی جلوی دوربین دروغ گفتی، مدیر رسانه‌ای هوادار! من که می‌دانم شما قبل از بازی رفته‌ای به دو، سه تا خبرنگار گفتی چنین سوالی را بپرس. آنها به تو گفتند که این سوال درست و جوانمردانه نیست ولی یک خبرنگار که تحت تاثیر قرار گرفت و خبر نداشت این سوال را پرسید. آقا به من چه ربطی دارد استقلال و پرسپولیس؟ من مگر چقدر از این فوتبال درآمد دارم به عنوان داور؟ بازیکن و مربی میلیارد میلیارد پول می‌گیرند و فحشش را من خانه می‌برم.”

اظهارات فکری باعث شد هواداران زیادی در فضای مجازی به اشکان خورشیدی فحاشی کنند و در نهایت هم فکری به خاطر این اظهارات به کمیته اخلاق فراخوانده شد و مورد توبیخ قرار گرفت.

محمود فکری در مجموع در ۱۳ دیدار فصل قبل روی نیمکت هوادار نشست که از این تعداد بازی دو برد، چهار مساوی و هفت باخت به نام او ثبت شده است. در مقابل مسعود شجاعی ۴ برد و ۷ تساوی در هوادار به دست آورده و با این تیم در ۶ دیدار هم شکست خورده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا