استان ها

هنر صنعت فرش با هم‌افزایی به جایگاه اصلی خود بازگردانند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه‌شنبه احمد شانیان در نخستین همایش تخصصی فرش دستباف شهرستان بهار اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها از دستاوردهای برگزاری همایش فرش دستباف در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه هنرصنعت فرش از مصادیق بارز مشارکت مردم در جهش تولید است تصریح کرد: آزادسازی واردات فرش برای رفوگری به داخل کشور از پیشنهادات استان همدان در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی بود که در مجلس به تصویب رسیده است.

وی به‌روزرسانی را لازمه توسعه کسب و کار فرش دستباف دانست و خاطرنشان کرد: به تغییر نگرش و دیدگاه‌ها در این زمینه نیازمندیم.

شانیان با اشاره به نقش کلیدی بخش خصوصی در توفیقات استان همدان در نهضت احیا تاکید کرد: کسب رتبه نخست در زمینه احیا واحدهای تولیدی دستاوردی است که با مشارکت فعالان اقتصادی و دولت به ثمر نشست.

مدیرکل صمت استان همدان از انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها خواست با هم افزایی تولیدکنندگان و فعالان هنرصنعت فرش دستباف را راهبری کنند تا به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی همچنین با اشاره به مزیت‌های فرش دستباف گفت: این هنرصنعت علاوه بر درآمدزایی و ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده، نقش مؤثری در انتقال آداب و رسوم هر منطقه دارد که با صادرات آن به سایر کشورها فرهنگ و آداب رسوم کشور خود را می‌توانیم در سایر کشورها ساری و جاری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا