سیاسی

همکاری سازمان پدافند غیرعامل برای مهار «پشه آئدس» – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از آبان سال گذشته، جلسات کارگروه مقابله با پشه آئدس تشکیل و به تقسیم بندی وظایف و اقدامات دستگاه متولی برای مدیریت و مهار کردن گسترش بیماری منجر شد.

سردار جلالی افزود: در رابطه با کنترل و مدیریت پشه آئدس، وزارت بهداشت از سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست همکاری کرد و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز بر اساس رسالتی که دارد، سازماندهی ظرفیت‌های کشوری و لشکری و نهادهای ذیربط را آغاز و راهبری، هدایت و مطالبه گری در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی را در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: در قالب سه محور کلی بهسازی محیط، پاکسازی محیطی و رفع آلودگی و مقابله برای رفع آلودگی تکالیفی ابلاغ شد و در کنار آن توسعه و ارتقای آمادگی‌های حوزه درمان و مقابله با این بیماری را پیگیری کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ارزیابی ما این است که نتایج هم افزایی‌ها و اقدامات دستگاه‌های مسئول مناسب بوده و وزارت بهداشت از همکاری دستگاه‌های مختلف ابراز رضایت کرده است، اما حتماً نیاز به جدیت و کار بیشتر هستیم.

سردار جلالی گفت: ابلاغ و اجرای دستورالعمل عملیاتی و پایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس) و طرح ملی مقابله با ناقلان مهاجم زیستی با هدف سازماندهی و بسیج ظرفیت‌های ملی و استانی برای مدیریت و کاهش خطر تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی و مقابله با گسترش آن و پایش پیامدهای بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله توسط آنکه از سوی سرلشکر باقری، رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، نمونه‌ای از اقدامات انجام شده است.

وی درباره تمهیدات سازمان پدافند غیرعامل در فصل و زمان بارندگی و جلوگیری از طغیان جمعیت پشه آئدس گفت: سه اقدام اساسی، بهسازی و پاکسازی محیطی و رفع آلودگی در کنار ارتقای آمادگی‌ها باید توسط دستگاه‌ها اجرایی و مردم انجام شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: چنانچه با بیماری مواجه شویم باید شیوه نامه‌های درمان مصوب وزارت بهداشت و درمان را در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا