هشدار هیلاری کلینتون درباره سرکار آمدن دوباره ترامپ

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، پایان دموکراسی در ایالات متحده است.

به گزارش تاس، کلینتون در مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر امور خارجه آمریکا بود افزود: اگر ترامپ [در انتخابات ریاست جمهوری] در سال ۲۰۲۴ پیروز شود، و فکر نمی‌کنم پیروز شود، این پایان دموکراسی در ایالات متحده و همچنین پایان اوکراین خواهد بود و ما را از ناتو خارج خواهد کرد.

او اذعان کرد که سن ۸۰ سالگی جو بایدن که برای دور دوم نامزد خواهد شد، یک مشکل است و آمریکایی ها حق دارند در این مورد نگران باشند.

کلینتون در عین حال، کلینتون خواستار مقایسه رهبر فعلی آمریکا نه با آرمان های دست نیافتنی، بلکه با جایگزینی در شخص ترامپ شد.

او همچنین در این مصاحبه گفت که شروع درگیری در اوکراین، پکن را مجبور کرد تا برنامه های خود برای تایوان را به تعویق بیندازد.

کلینتون ادامه داد، قبل از جنگ اوکراین، او معتقد بود که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تلاش خواهد کرد تا موضوع اتحاد مجدد سرزمین اصلی چین با تایوان را ظرف سه تا چهار سال آینده حل کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: “من فکر می کنم که اوکراین این لحظه را به عقب رانده است. آنچه در این کشور اتفاق افتاد، از دیدگاه من، به طور جدی بر رهبری چین تأثیر گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا