اقتصادی

هشدار سیلاب؛ ۴ استان کشور منتظر رگبار باران‌های تابستانی باشند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در هفته پیش‌رو، گرمای شدیدی را تجربه خواهیم کرد، گفت: امشب (پنجشنبه، یکم شهریورماه) در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری بارش‌های رگباری باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امشب این بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از استان هرمزگان به ویژه در نواحی شمال شرق رخ خواهد داد. بارش‌های رگباری در فصل تابستان خطرناک هستند، زیرا منجر به جاری شدن روان آب و سیل خواهد شد؛ البته بارش‌ها همراه با وزش باد شدید است.

ضیاییان افزود: فردا (جمعه، دوم شهریورماه) شرایط جوی در کشور آرام‌تر است؛ اگرچه بارش‌های رگباری خفیف کماکان در نقاطی از استان هرمزگان، شمال شرق استان خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت اما در واقع بارش‌ها حجم گسترده‌ای را در برنمی‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای جمعه تا دوشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در پنج روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان؛ در مدت زمانی ذکر شده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی از ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد و شنبه، سوم شهریورماه صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش باد اواخر وقت افزایش ابر با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا