هدف تهاجم ترکیبی دشمن کم کردن سرمایه اجتماعی نظام است

سرلشکر ایزدی:

هدف تهاجم ترکیبی دشمن کم کردن سرمایه اجتماعی نظام است

هدف تهاجم ترکیبی دشمن کم کردن سرمایه اجتماعی نظام است

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: محور تهاجم ترکیبی دشمن، جنگ شناختی و هدف قرار گرفتن اجتماع و کم کردن سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) و رئیس هیأت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، صبح امروز (چهارشنبه) در جمع اعضای این مجمع اظهار داشت: آنچه که دشمن در تهاجم ترکیبی یا جنگ ترکیبی، بر آن تمرکز قابل توجهی دارد و آن را هدف قرار داده، جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: عقبه مهم انقلاب اسلامی، اجتماع یا همان سرمایه اجتماعی است؛ زیرا با استفاده از همین سرمایه بود که این انقلاب به پیروزی رسید. در بهمن ۱۳۵۷ مشت در برابر تانک توانست به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یابد و این هم انقلابی بود که در دنیا بنا بر اظهار تحلیلگران غربی، نمونه ندارد، چون توانسته سیاست را با دین ممزوج کند، لذا تعارض ما با غرب و تفکر اومانیستی نیز بر همین اساس است.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: به همین جهت بود که غرب موضوع جنگ تمدن‌ها را مطرح کرد، جنگی که در آن، اسلام ناب محمدی را محور حملات خود قرار دادند. امروز نه‌تنها در سطح منطقه – هرچند شرایط چالشی داریم – بلکه در سطح جهانی و به‌ویژه بعد از اینکه ماهیت داعش مشخص و معلوم شد که بین این ارزش‌های اسلامی و ارزش‌هایی که وهابیت و تکفیری‌ها مطرح می‌کنند، تفاوت اساسی وجود دارد، انقلاب اسلامی از موقعیتی برخوردار شده که این برای غربی‌ها خیلی مهم است.

ایزدی گفت: بر اساس نظریه غربی‌ها کلید اساسی برای تغییر در سیاست‌های ایران از بین بردن خصوصیات انقلابی مردم ایران است و این همان مسیری است که اکنون دشمن در برابر ایران دنبال می‌کند. دشمن امروز دست به تهاجم ترکیبی زده که این تهاجم هم در ابعاد مختلف صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: محور این تهاجم ترکیبی، جنگ شناختی و هدف قرار گرفتن اجتماع و کم کردن سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است، در این فضا با حرکت گسترش بی‌حجابی مواجهه هستیم، به نحوی که یکی از اندیشمندان غربی عنوان کرده که هر روسری که در ایران برداشته می‌شود، یک گام نزدیک‌شدن به مرکز فحشا در اروپاست.

وی افزود: دشمن برای ایجاد انواع تغییر در افراد، از فضای مجازی و ده‌ها شبکه ماهواره‌ای علیه این انقلاب و فرهنگ ما، استفاده می‌کند، لذا برای آسیب رساندن به سرمایه اجتماعی نظام، این فرهنگ را مورد توجه قرار داده، برای ضربه زدن به آن سرمایه گذاری کرده و در این جهت کار و تلاش می‌کند.

رئیس هیأت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گفت: همایش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور شکل گرفته است تا به‌صورت برنامه‌مند در عرصه‌های چهارگانه امر به معروف و نهی از منکر حضور پیدا کند، زیرا این موضوع که در شرایط جدید چه اقدامی باید انجام دهیم و اینکه چگونه عمل کنیم، بسیار مهم است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در هر صحنه و جبهه‌ای که مردم پای کار آمدند، توانستیم مشکلات را حل کنیم، لذا امروز هم که با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و جهاد تبیین وجوب دارد، امیدواریم که بتوانیم با به میدان آوردن مردم، موفق عمل کنیم.

در این مراسم از خانواده‌های شهیدان امیر احمدی، روح الله عجمیان، آرمان علی‌وردی و حسن عبدالله‌زاده تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا