مجلس

نگذاریم اتابک وزیر پوششی شود/ او سابقه‌ای در وزارت صمت ندارد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایزدخواه در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اتابک اصلاً سابقه در حوزه وزارت صمت ندارد.

وی بیان کرد: ما سالانه ده‌ها میلیارد دلار به صنعت و تجارت ارز تخصیص می‌دهیم و با وجود این، این وزارتخانه چالش‌های بسیار زیادی دارد. وزیر صمت نباید کسی باشد که تازه با چالش‌های این حوزه، مقررات دست و پاگیر و مقررات صادرات و واردات بخواهد آشنا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صمت در برخی از کشورها وزارتخانه اصلی است و باید سایر وزارتخانه‌ها از آن خط مشی بگیرند، اما متأسفانه وزارت صمت در کشور ما جوجه اردک زشت است.

ایزدخواه ادامه داد: صنعتگران ما واقعاً مشکلات عدیده‌ای دارند و با وجود مقررات سلیقه‌ای به واقع جهاد می‌کنند که کار تولید را رها نمی‌کنند.

وی افزود: سازمان‌های توسعه وزارت صمت امروز در حال انقراض است و ما نمی‌دانیم با آنها می‌خواهیم چه کنیم. وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ نکته‌ای در این مورد نگفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خودرو واقعاً یک موضوع بسیار مهم است، به گونه‌ای که در دولت سیزدهم باعث عزل یک وزیر شد. مسئله خودرو یک چالش اساسی است و با وجود آن، وزیر پیشنهادی صمت حتی یک روز در این حوزه کار نکرده است. واقعاً در این وزارتخانه عریض و طویل فرد دیگری نبود که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود؟

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسانی باشند که دقیقه ۹۰ اتابک را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردند و عملاً آنان وزیر اصلی باشند، تصمیمات را بگیرند و معاونان را بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا