نگاه جدی دولت و مجلس به آموزش و پرورش

Print Friendly, PDF & Email

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

نگاه جدی دولت و مجلس به آموزش و پرورش

نگاه جدی دولت و مجلس به آموزش و پرورش

رشت- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگاه جدی دولت و مجلس به این حوزه به ویژه تربیت معلم گفت: در کشور ۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی وجود دارد که باید برای بهره برداری از آن تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: آموزش و پرورش هنوز در منظومه حکمرانی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بسترساز فرهنگ در جامعه است، افزود: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت تلقی می‌شود باید به این بخش توجه ویژه ای صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، معلمان را اثربخش ترین بخش این نهاد آموزشی دانست و بیان کرد: تربیت معلم از لحاظ کمی و کیفی خروجی مثبت و اثرگذاری را به همراه نداشت اگرچه کارهای خوبی در این بخش صورت گرفته اما کافی نیست.

نوری با بیان اینکه تقویت تربیت معلم در اولویت آموزش و پرورش است، گفت: ارتقای کیفی تربیت معلم ساختار آموزشی کشور را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند جایگاه واقعی تربیت معلم را احیا کند و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت معلم از یک دانشگاه مأموریت گرا به دانشگاه معمولی تبدیل شده است، گفت: بازنگری در شیوه آموزشی، ساختاری و جذب در دانشگاه تربیت معلم گام به گام در حال انجام است.

نوری به تشریح نقش معلمین در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداخت و بیان کرد: نقش معلمان در تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه کم نظیر است و در این راستا برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی افزود: در کشور ۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی وجود دارد که نسبت به بهره برداری مطلوب از آن باید نهایت دقت شود.

وزیر آموزش و پرورش از بازنگری کتب درسی در این نهاد اموزشی خبر داد و اضافه کرد: بازنگری کتاب‌های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی با اشاره به درخواست مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به تربیت معلم در بودجه سال ۱۴۰۲، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید به مسئله تربیت معلمین توسط دانش آموزان باید جدی گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا