مجلس

نگاه تحول گرایانه کمیسیون آموزش در مجلس دوازدهم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس یازدهم به عنوان کمیسیون برتر چهارمین جشنواره شهید مدرس انتخاب شد و از سوی رئیس مجلس مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: جهش تولید، نظام رتبه بندی معلمان، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی بخشی از طرح‌هایی بود که از طریق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی پیگیری و به نتیجه رسید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، بررسی علل و عوامل کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و ارائه راهکاری برای رفع آن، بررسی موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا و بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور برخی از اقدامات نظارتی بود که در این کمیسیون انجام دادیم.

مولوی عنوان کرد: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان و اعطای حق مالکانه، تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از مواردی بود که با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه و عدم تأمین نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور از طریق کمیسیون آموزش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه حضور شما در کمیسیون آموزش چه تأثیری در مدارس این شهر داشته است، توضیح داد: در موضوع تجهیزات، بهسازی و نوسازی حتی دورترین نقطه مدارس شهرستان در روستاها تغییرات بسیاری ایجاد شده البته تا رسیدن به نطقه مطلوب مورد نظر ما فاصله دارد.

مولوی گفت: یکی از موارد مهم، موضوع ورزش دانش آموزی بود که مقرر شد برای احداث هر مدرسه جدید یک فضای ورزشی استاندارد نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به احداث اولین مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در آبادان، تاکید کرد: این مجموعه ورزشی با ظرفیت سه هزار ورزشکار در بین شهرهای آبادان و خرمشهر احداث می‌شود که طراحی اولیه آن به اتمام رسید و اعتبار اولیه تأمین شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به مهارت پروری و نگاه ویژه به فضای تعلیمی عملی همواره مورد تاکید ما است تا جایی که در روستاهای آبادان به دنبال احداث و ایجاد مدارس مهارت محور طبق ظرفیت‌های این منطقه همچون کشاورزی هستیم.

مولوی افزود: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مجلس دوازدهم با ادامه مسیر ریل‌گذاری شده خود در مجلس قبل، نگاهی کاملاً تحول گرایانه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا