اقتصادی

نگاهی به قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما در بازار؛ محبوبی که سریع فراموش شد! [مرداد ۱۴۰۳]

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایران‌خودرو در سال‌های اخیر، برنامه‌های زیادی در زمینه تولید خودرو پیاده کرده است. برخی از این برنامه‌ها بلندمدت بودند اما اکثر آن‌ها بازه زمانی کوتاهی داشتند. در مطلب امروز، نگاهی به قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما می‌اندازیم؛ خودرویی که نتیجه یکی از همین برنامه‌های کوتاه‌مدت است.

 

در دهه ۸۰ خورشیدی، زمانی که پژو ۲۰۶ خودروی خارجی مونتاژ داخل مطرح بود، ایران‌خودرو تیپ‌های مختلفی از این خودرو را تولید کردند که شامل اعداد یک تا شش می‌شدند. تیپ ۳ نسخه میانی این خودرو و نقطه ماقبل ورود به موتور محبوب TU5 بود. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ از موتور TU3 مشترک با تیپ ۲ استفاده می‌کرد اما امکانات رفاهی بیشتری داشت؛ برای مثال شیشه‌های عقب آن برقی بودند و سیستم تهویه آن نیز نیمه‌اتوماتیک عمل می‌کرد. در واقع تیپ ۳ حاصل ترکیب مشخصات فنی تیپ ۲ و آپشن‌های تیپ ۵ بود. تولید نسخه اصلی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تا ۱۳۹۱ ادامه یافت.

 

بااین‌حال کار تیپ ۳ سال ۱۳۹۱ به پایان نرسید. سال ۱۴۰۱ و به دلایلی نامشخص، مدیران‌ ایران‌خودرو تصمیم گرفتند این خودرو را بار دیگر وارد روند تولید کنند. خودرو تولیدی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نام گرفت. همان‌طور که از نام این خودرو مشخص است، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مجهز به سقف شیشه‌ای بود. علاوه‌براین، رینگ‌های آلیاژی نیز به‌صورت استاندارد روی این خودرو نصب شدند. بااین‌حال عمر پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در ایران‌خودرو کوتاه بود و آخرین نمونه‌های آن ابتدای سال ۱۴۰۲ از خط تولید خارج شدند.

 

جدول قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما در بازار، مرداد ۱۴۰۳:

نگاهی به قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما در بازار؛ محبوبی که سریع فراموش شد! [مرداد ۱۴۰۳]

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما به‌دلیل آپشن‌های بیشتر نسبت به تیپ ۲ و اختلاف قیمت با پژو ۲۰۷، بلافاصله در بازار محبوب شد. قیمت این خودرو تصاعدی افزایش یافت و خریداران آن به سودی هنگفت رسیدند. بااین‌حال محبوبیت هاچ‌بک ایرانیزه و روند تصاعدی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما هم مانند دوره تولیدش، کوتاه‌ بود. با ورود انبوه پژو ۲۰۷ به بازار در قالب نسخه‌های مختلف، خریداران دیگر علاقه‌ای به پژو ۲۰۶ نداشتند. قیمت این خودرو از سال گذشته تاکنون ثبات است و به‌اندازه نرخ‌ سایر خودروها افزایش نداشته است. بااین‌حال اگر به‌دنبال خرید هاچ‌بک جذاب‌تری از کوییک هستید و بودجه کافی برای خرید پژو ۲۰۷ را ندارید، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما گزینه مناسبی برای شماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا