نوری قزلجه: رئیس مجلس به موضوع ردصلاحیت‌ها ورود کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی، اظهار داشت: اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست.

وی ادامه داد: موضوعی که در بحث انتخابات است، این است که ۲۸ درصد از نامزدها اعم از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانستند از هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت بگیرند. البته کار اگر بر مبنای قانون باشد، کسی اعتراضی ندارد.

نوری قزلجه تصریح کرد: تبصره ماده ۶۰ و همچنین ماده ۶۱ که چند ماه قبل تصویب کردیم رعایت نشده است، چرا که در این تبصره آمده بود که ردصلاحیت‌ها باید مستند به مدارک معتبر باشد. اعضا و رؤسای هیئت‌های اجرایی موظفند که مستندات لازم را به افرادی که رد صلاحیت شدند دهند، تا آنها بتوانند اعتراض کنند و دلایل و مستندات در رد آنها را ارائه دهند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس مجلس، گفت: از رئیس مجلس خواهش می‌کنم به این وضعیت ورود کند تا مردم سالاری دینی که یکی از پایه‌های مهم و اساسی نظام است، آسیب نبیند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: حتماً به عنوان مجلس در اجرای قانون مسئله را دنبال می‌کنیم. پیش‌تر هم توضیح دادم که در حوزه اجرایی موضوع دخالت‌هایی را که مطرح شده است پیگیری کردیم و خواهیم کرد و مصمم هستیم قانون اجرایی شود. البته بدون شک دوستان شورای نگهبان هم حتماً به این مسئله توجه دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا