سیاسی

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کمرنگ شدن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است / جدای از برنامه دشمن، بخشی از کمرنگ شدن مرجعیت روحانیون به عملکرد برخی از آنان برمی‌گردد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کمرنگ شدن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است، گفت: اما جدای از برنامه دشمن، بخشی از کمرنگ شدن مرجعیت روحانیون به عملکرد برخی از آنان برمی‌گردد.

 

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز اول مردادماه در افتتاحیه اولین مرحله طرح جهادگران تبیین که در سالن همایش‌های هتل امامت مشهد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام محرم، اظهار کرد:  اکنون بسیاری از سنگرهای مختلف جهان توسط بسیجیان مسلمان در حال فتح است و ملت‌های دنیا دریافته‌اند که انقلاب اسلامی و نظام ولایی بهترین محور سعادت است و از این رو حول آن جمع شده و می‌شوند. به تدریج دولت‌ها هم حول آن جمع خواهند شد، اگرچه این را در مجامع بزرگ عمومی و رسانه‌ای بیان نمی‌کنند، اما در مجامع خصوصی و ویژه به صراحت بیان شده است.

 

وی گفتمان انقلاب اسلامی را تنها راه حیات عزتمند در دنیای کنونی دانست و افزود: امروز فرزندان مقاومت نیز گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان تنها راه حیات عزتمند در دنیای کفر و سلطه استکبار می‌دانند و در جبهه‌ها شهید می‌شوند، اما مقاومت و ایستادگی خود را از دست نمی‌دهند و این الحمدالله رو به رشد است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: به نیروهای انقلابی هشدار می‌دهم که مراقب باشند نکند همانند صدر اسلام که مکه و مدینه مرکز طلوع حقیقی اسلام بود اما رشد آن در مناطق دیگر کره خاکی بود، امروز در مورد ما اتفاق بیفتد. ما نیز که صادرکننده گفتمان مقاومت به جهان هستیم، نباید ایستادگی در جبهه مقاومت را از دست بدهیم و لازم است رشد این گفتمان توسط نیروهای یمنی و جبهه‌های دیگر مقاومت صورت گیرد. 

 

حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در نقطه ضعف شکست قرار نداشته است، بیان کرد: تا کنون جبهه مقاومت قدرت به‌کارگیری توانمندی‌های خود را نداشته، اما اکنون چنین قدرتی را به نمایش گذاشته است. در مقابل جبهه کفر قدرت ظاهری زیادی دارد، اما قدرت به کارگیری توانمندی خود را از دست داده است. همچنین مبهم بودن میزان قدرت نیروهای مقاومت نیز باعث ترس روز افزون استکبار شده است. تمام این‌ها را مرهون رهبر عزیز و معظم خودمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کمرنگ شدن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است، گفت: اما جدای از برنامه دشمن، بخشی از کمرنگ شدن مرجعیت روحانیون به عملکرد برخی از آنان برمی‌گردد. بخشی از فرزندان ما و حتی نیروهای دفاع مقدس که به عنوان بسیجیان جان‌ بر کف در دفاع مقدس شرکت کرده بودند، امروز تحلیل‌ها و ذائقه‌شان به سمت مسائل دنیایی رفته است. این واقعیتی تلخ است و نشان‌دهنده مرجعیت افراد غیرصلاح و تحصیل‌کرده‌ تفکر مادی‌گرایی غرب است. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در تبیین دلایل این امر، عنوان کرد: مثلاً موسسه رند امریکا در سال ۲۰۰۱ تحقیقاتی برای مقابله با بنیادگرایی اسلامی انجام داد که در آن آمده است «ما اشتباه کردیم که برای تغییر در ایران، روی دانشگاه‌ها متمرکز شدیم، در حالی که بخش عظیمی از کادر این نظام و هدایت‌گران این نظام در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند، از این رو باید به فکر برنامه‌ریزی در حوزه علمیه هم باشیم.» لذا در سال ۲۰۰۱ تا کنون ما آرام‌آرام شاهد جریان‌های فعالی شدیم که بعضی به شیعه لندنی معروف شدند. روحانیت نهادی مقدس است و هیچ نهادی سنگرنشین‌تر از روحانیت در دفاع از اسلام نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا