اقتصادی

نمایشگاه صنعت مالی مجمع عمومی فعالان بازار سرمایه است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

یاسر فلاح؛ مدیر روابط عمومی سابق سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با مزیت برگزاری رویداد صنعت مالی در بازار سرمایه، اظهار داشت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه قدمتی نزدیک به ۲۰ سال داشته و در واقع می‌توان گفت یکی از رویدادهای بسیار با اهمیت در اکوسیستم بازار سرمایه به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: رویداد صنعت مالی اهمیت بسیاری را در مسائلی همچون ارتباطات، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، افزایش سواد مالی، پاسخگویی به سوالات مربوطه و غیره به همراه دارد.

فلاح تصریح کرد: بازار سرمایه یک فعالیت خدماتی محسوب می‌شود و مدیران شرکت‌ها اعم از نهادهای مالی، سبدگردان ها، کارگزاری‌ها و سایر نهادهای مالی باید فرصتی را به منظور پاسخ گویی به سوالات در اختیار ذینفعان قرار دهند، در همین راستا می‌توان گفت برگزاری نمایشگاه صنعت مالی به نوعی مجمع سالانه عموم ذی نفعان و فعالان بازار سرمایه به حساب می‌آید.

لزوم حضور مؤثر نهادناظر بازار سرمایه در رویداد صنعت مالی

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان بورس به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی می‌بایست در نمایشگاه صنعت مالی که در تهران برگزار می‌شود نقش پررنگی را ایفا کند زیرا بسیاری از سهامداران در راستای دریافت سؤال‌هایشان در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ و پس از یک وقفه کوتاه به سبب کرونا شاهد رشد، توسعه و افزایش حضور سهامداران و استقبال شرکت‌ها و نهادهای مالی برای حضور در این نمایشگاه بودیم. نمایشگاه صنعت مالی فرصت مناسبی را برای شرکت در راستای به عرضه گذاشتن دستاوردها، تبلیغات خدمات و برگزاری کلاس‌های آموزشی فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: نهادهای مالی که خدمات مالی را ارائه می‌دهند و به نوعی بستر معاملاتی را برای سهامداران به صورت مستقیم (کارگزاری‌ها) یا غیر مستقیم (سبدگردان ها، تأمین سرمایه و …) فراهم می‌آورند به نوعی بر فعالیت بازار یابی متمرکز هستند تا با ارائه فعالیت با کیفیت مشتریان بیشتری را جذب کنند، به تبع یکی از فضاهایی که این شرکت‌ها می‌توانند حوزه فعالیت خود را توسعه بخشند حضور در نمایشگاه صنعت مالی است.

وی در ادامه گفت: سازمان بورس به همراه ارکان زیر مجموعه‌اش می‌بایست برنامه ریزی لازم برای حضور در این نمایشگاه را به نحو مؤثر و شایسته ای انجام می‌داد زیرا چنین نمایشگاه‌هایی که در پایتخت برگزار می‌شود به سبب دسترسی عامه سهامداران و مردم کشور می‌تواند بسیار ثمربخش باشد.

فلاح ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود در شانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی شاهد نتایج قابل توجهی در حوزه ارتقا فرهنگ سرمایه گذاری و سواد مالی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا