هشت صبح: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای نروژی خود در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها، ضمن تبیین مواضع ایران گفت: در صورت وجود اراده لازم نزد آمریکا، توافق همچنان در دسترس است.حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و آنیکن هویتفلد، وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات […]

هشت صبح: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای نروژی خود در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها، ضمن تبیین مواضع ایران گفت: در صورت وجود اراده لازم نزد آمریکا، توافق همچنان در دسترس است.حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و آنیکن هویتفلد، وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تماس‌ها و ترسیم مسیر روشن برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود و متنوع دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها، ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت، در صورت وجود اراده لازم نزد آمریکا، توافق همچنان در دسترس است.

وزیر امور خارجه افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس وظایف و مسئولیت فنی خود عمل کند و از رویکرد سیاسی و دوگانه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای فاصله بگیرد.

وزیر خارجه نروژ نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه، بر اهمیت همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وی علاقه‌مندی کشورش برای حل سریع‌تر موضوع برجام و گسترش همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.