استان ها

نظارت مستمر بر طرح‌های پرورش میگو در بوشهر انجام می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری اراضی به منظور ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی به متقاضیان انجام می‌شود و انتظار بر این است که پس از تصمیم کمیسیون بر موافقت واگذاری اراضی، مستأجر پس از انعقاد قرارداد اجاره نسبت به اجرای طرح اقدام کند تا با بازدید عوامل نظارتی پیشرفت فیزیکی بر اساس بازه زمانی تعیین شده باشد.

مشایخی افزود: نظارت بر طرح‌های اراضی واگذاری برای جلوگیری از معطل ماندن اراضی ملی و عدم ایجاد معوقات اجاره پس از اتمام قرارداد اجاره صورت می‌پذیرد تا مستأجر قبل از اتمام قرارداد پیگیری‌های لازم با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی جهت تمدید قرارداد اجاره انجام دهد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: اگر عوامل نظارتی شهرستان به صورت منظم هر شش ماه یک بار از اجرای طرح در اراضی واگذار شده بازدید کند، موجب توسعه و سرعت بخشیدن اجرای طرح‌ها می‌شود.

وی گفت: بدین منظور عوامل نظارتی از طرح پرورش میگو به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع بازدید و میزان پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد تعیین شد.

صدور ۲ مجوز تغییر کاربری در شهرستان گناوه

مدیر امور اراضی استان بوشهر از صدور ۲ مجوز تغییر کاربری در شهرستان گناوه خبر داد و گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی یک وظیفه مهم بر عهده همه افراد به ویژه کشاورزان و بهره برداران است که ضامن تأمین امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی محسوب می‌شود.

مشایخی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز و هرگونه اجرای طرح در اراضی کشاورزی باید با مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام شود و اجرای آن بدون مجوز، اجرای قانون در مورد آن انجام و با دستور دادستان، تبصره دو ماده ۱۰ پس از صدور اخطاریه توقف عملیات اجرا و باید زمین به حالت اولیه اعاده شود و شهروندان نباید بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری در اراضی کشاورزی کنند و با مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ گزارش دهند.

وی ضمن تاکید بر صدور مجوز در صورت ضرورت با بازده اقتصادی است، بیان کرد: ۲ مجوز تغییر کاربری شامل طرح‌های کارگاه صنعتی و دام و طیور پس از موافقت اعضای کمیسیون صادر شد و انتظار می‌رود مجری طرح در موعد اعتبار مجوز نسبت به بهره برداری رساندن طرح اقدام کند.

بازدید از چهار مجوز تغییر کاربری در شهرستان دیر

مشایخی گفت: بازدید از طرح‌های دارای مجوز تغییر کاربری باید به صورت منظم انجام شود چرا که این مجوزها طبق ضرورت با موافقت اعضای کمیسیون صادر شده است.

وی تصریح کرد: بازدید از محل اجرای طرح‌ها قبل از طرح در کمیسیون یکی از موارد ضروری برای صدور مجوز است چون گاهی متقاضی قبل از دریافت مجوز اقدام به تغییر کاربری می‌کند که بر اساس قانون حفظ کاربری تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به صرف وقت و هزینه از زمان درخواست متقاضی تا صدور مجوز شامل بازدید از محل اجرای طرح و بررسی وضعیت خاک، بررسی مدارک و مستندان، برگزاری کمیسیون و صدور مجوز، انتظار می‌رود تا عوامل بازدید جهت تحقق به بهره برداری رسیدن طرح و ایجاد اشتغال طبق برنامه زمانبندی از طرح‌ها نظارت و میزان پیشرفت فیزیکی تعیین شود.

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: از چهار طرح پرواربندی گوساله، حمل و نقل کالا و پرورش ماهیان دریایی به مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۲ مترمربع توسط عوامل بازدید شهرستان دیر نظارت و میزان اجرایی شدن طرح مشخص شد.

تعیین پیشرفت فیزیکی مجوزهای تغییر کاربری در شهرستان دشتستان

مشایخی با تاکید بر اجرایی شدن به موقع طرح دارای مجوز تغییر کاربری گفت: از هفت طرح دارای مجوز تغییر کاربری برای بررسی روند اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی بازدید شد.

مشایخی تصریح کرد: طرح‌های مورد بررسی شامل هفت طرح پرورش بز داشتی، بسته بندی خرما، پرواربندی گوساله و پرورش بوقلمون است.

وی ضمن اشاره به اینکه جلوگیری اجرای طرح در مساحت بیش از مجوز صادر شده از طریق بازدید مشخص می‌شود افزود: اگر عوامل بازدید شهرستان از اجرای طرح بازدید کند علاوه بر اینکه موجب اجرایی شدن طرح با میزان پیشرفت فیزیکی مصوب در مدت اعتبار مجوز می‌شود از ساخت و ساز در خارج از مساحت مورد موافقت جلوگیری می‌کند چرا که این امر مصداقی از تغییر کاربری غیر مجاز است که بر اساس قانون حفظ کاربری برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا