نسل نوجوان را باید با ارزشهای دفاع مقدس آشنا کرد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه:

نسل نوجوان را باید با ارزشهای دفاع مقدس آشنا کرد

نسل نوجوان را باید با ارزشهای دفاع مقدس آشنا کرد

تربت حیدریه ـ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه گفت: با ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی، نسل نوجوان را با ارزش‌های دفاع مقدس و نیز فرهنگ استکبارستیزی باید آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موسوی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی میزبانی از شهید گمنام در تربت حیدریه اظهار کرد: بر ما و به خصوص مسؤولان آموزش و پرورش واجب است با ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی، نسل نوجوان را با ارزش‌های دفاع مقدس و نیز فرهنگ استکبارستیزی آشنا کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه این شهرستان به وجود مقدس ۲۲ شهید گمنام مزین شده، گفت: در ایام دهه نخست شهادت حضرت زهرا (س) این خطه میزبان بیست و سومین شهید گمنام است که در دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه در خاک آرام خواهد گرفت.

وی افزود: رمز بقا و ماندگاری نظام اسلامی در آن است که از ابتدای آغاز مبارزات انقلابی مردم ایران، این شهدا بودند که در هر زمان لازم دیدند با اهدای خون خود این درخت تنومند را آبیاری کردند.

موسوی با بیان اینکه شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، گفت: اینکه هنوز مردم ایران به استقبال شهدا رفته و در آئین بزرگداشت این عزیزان با شور فراوان شرکت می‌کنند، گواه آن است که دشمنان نظام اسلامی از فردای استقرار، کمر به نابودی یا حداقل ناامن کردن ایران اسلامی بسته‌اند.

تربت حیدریه میزبان پیکر مطهر شهید گمنام است

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار مهدی باقرزاده، مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: همزمان با دهه نخست ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ۲۶ آذرماه جاری خراسان رضوی میزبان ۱۰ شهید گمنام است که بعد طواف در حرم مطهر رضوی، پیکر یکی از شهدای عزیز به تاریخ ۲۷ آذر در میان استقبال مردم شهیدپرور وارد تربت‌حیدریه خواهد شد.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه افزود: تا هفتم دی ما این شهید عزیز در شهرها و بخش‌های اطراف، هیأت‌های مذهبی و مدارس، برای زیارت مردم و ادای احترام تشییع خواهد شد.

وی همچنین گفت: در هفتم دی ماه نیز پیکر این شهید تشییع و در دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه در خاک آرام خواهد گرفت.

باقرزاده در پیوند با مشخصات این شهید نیز گفت: وی که در زمان شهدات ۲۰ سال داشت، در عملیات کربلای ۵، در دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه تاکید کرد: طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۴ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

گفتنی است؛ اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۲ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل: پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم و یک شهید نیز در تیپ ۱۷۷ ارتش هستند و در مزار شهدای بهشت عسکری نیز ۲۰۰ شهید در خاک آرام گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا