استان ها

نجات جان ۳۸۰ بیمار سکته قلبی در مراکز درمانی هرمزگان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۴ هزار و ۵۳۱ شهروند در استان از خدمات درمانی مربوط به بیماری قلبی و عروقی، در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه بهره مند شده اند.

وی افزود: از این تعداد بیمار که در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه پذیرش شدند؛ ۴ هزار و ۶۴ بیمار در بخش ccu بستری و ۷۱ بیمار تحت عمل جراحی قلب، قرار گرفتند.

معاون درمانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تعداد مراجعین کد ۲۴۷، ۱۱۳ بیمار بودند، اضافه کرد: در واقع هدف اصلی طرح کد ۲۴۷ تشخیص و درمان سریع و موثر بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی است و همچنین، نحوه عملکر کد ۲۴۷ به این صورت است که بیماران با علائم سکته حاد قلبی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدون معطلی و اتلاف وقت توسط پزشک معاینه می‌شوند، در صورت تأیید سکته حاد قلبی، بیمار توسط متخصص قلب بررسی و در صورت انسداد عروق، آنژیوپلاستی یا استنت گذاری انجام می‌شود.

کمالی عنوان کرد: از مزایای طرح کد ۲۴۷ می توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از سکته حاد قلبی، کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش هزینه های درمان و افزایش رضایتمندی بیماران اشاره کرد.

وی در پایان گفت: مهمترین توصیه در خصوص کاهش ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی رعایت موارد ذیل است، کنترل دقیق قند و فشار خون در مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون، داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و غذاهای آب پز و پرهیز از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پر انرژی تا حد ممکن، داشتن تحرک به مقدار کافی حداقل ۳ روز در هفته و هر روز ۳۰-۴۵ دقیقه پیاده روی با سرعت شتابنده است‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا