نبود تقاضا در بازار خودرو‌

سعید مؤتمنی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: طی ۳ هفته گذشته با وجود نوسان قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار ثبات داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران دلیل ثبات قیمت در بازار خودرو را انتظار برای اعلام جزئیات آئین‌نامه واردات خودرو عنوان کرد و افزود: خریداران خودرو منتظرند تا جزئیات آئین‌نامه واردات خودرو منتشر و تاثیر آن را بر بازار خودرو بررسی کنند و سپس اقدام به خرید خودرو کنند.

وی با اشاره به نوسان قیمت ارز در هفته‌های گذشته بیان داشت: در زمانی که با نوسان قیمت ارز مواجه می‌شویم تقاضا برای خرید خودرو کمتر می‌شود.

موتمنی بیان داشت: با توجه به شرایط ذکر شده طی چند هفته اخیر تقاضا برای خرید خودرو از سمت مشتریان واقعی و به عبارتی مصرف کنندگان واقعی بوده و تقاضای خرید از سوی دلالان کاهش یافته بنابراین قیمت خودرو تقریبا در بازار ثبات خود را حفظ کرده است.

وی اظهار داشت: البته هنوز بازار با مشکل اختلاف ۱۰۰ درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار مواجه است و این مساله ناشی تقاضا بیش از عرضه است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو باید به بازار عرضه شود تا تقاضای موجود در بازار را پوشش دهد و با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر این تقاضا تامین نشده بنابراین با اختلاف بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به کارخانه مواجه هستیم.

مؤتمنی با اشاره به اختلاف ۱۰۰ درصدی قیمت خودرو پژو ۲۰۶ بین کارخانه و بازار آزاد گفت: در حالی که این خودرو با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود اما قیمت آن در بازار حدود ۳۰۲ میلیون تومان است.

وی افزود: در مجموع طی سه هفته اخیر ممکن است برخی خودرو یک تا دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند اما فعلا ثبات قیمت در بازار خودرو حاکم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا