نایب‌رئیس شورای شهر تهران: موفقیت‌هایمان، مسئولان دوره قبلی را آزار می‌دهد

Print Friendly, PDF & Email

 

هشت صبح: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که هیچ خبری درباره مراجعه سه عضو شورا به دستگاه‌های نظارتی نشنیده است، گفت: مطرح شدن شایعات بی‌اساس علیه شورا و شهرداری و تمایل عده‌ای برای این که مدیریت شهری ششم دائما در حاشیه باشد، ناشی از کارآمدی شورا و شهرداری در دوره فعلی است، زیرا برخی افراد احساس می‌کنند که هرچقدر مدیریت شهری ششم کارآمدتر عمل کند، آنها باید پاسخ دهند که چرا در دوره خود کارآمد نبودند.

صبح دیروز خبر استعفای احتمالی شهردار تهران بار دیگر توجه افکار عمومی را نسبت به حواشی مطرح‌شده پیرامون شهرداری پایتخت جلب کرد. براساس خبری که در این زمینه در برخی رسانه‌ها منتشر شد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که علیرضا زاکانی به دلیل فشار‌ دستگاه نظارتی، اختلافاتش در کمیسیون ماده ۵ با شورای عالی شهرسازی و معماری، نارضایتی کارکنان شهرداری و فشار برای عزل دو معاون خود، استعفایش را به مهدی چمران، رئیس و پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کرده یا حداقل بابت این موضوعات قهر کرده است.

در خبر منتشرشده درباره استعفا یا قهر احتمالی زاکانی آمده بود که شهردار تهران از زمانی که از سفر بلژیک بازگشته است، هنوز هیچ دستور کتبی‌ای صادر نکرده و با اینکه در کنار مهدی چمران و پرویز سروری برای بازدید از روزنامه همشهری دعوت شده بود، اما در این مراسم حاضر نشده است. همچنین براساس اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها، زاکانی در برنامه «قرار خدمت» که به بازدید شهردار پایتخت از یکی از مناطق ۲۲گانه مربوط به می‌شود، حاضر نشده و تنها برنامه‌ای که شهردار پایتخت بعد از بازگشت از بروکسل در‌آن حضور یافته است، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران بود که روز ۳۰ خرداد در برج میلاد برگزار شد.

اگرچه پس از انتشار این خبرها، روز گذشته زاکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و دانشگاه امام صادق (ع) درباره مسکن دانشگاهیان شرکت کرد تا به‌نوعی به غیبت خود در برنامه‌های گوناگون در روزهای اخیر پایان داده باشد.

همچنین در روزهای اخیر خبر دیگری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است مبنی بر این که سه تن از اعضای شورای شهر تهران برای ارائه توضیحاتی درباره عملکرد خود به دستگاه‌های نظارتی مراجعه کرده‌اند و شایعه بازداشت قریب‌الوقوع یک نفر از آنها قوت گرفته است.

البته مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح دیروز در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، هر دو خبر استعفای شهردار و  دستگیری عضو شورا را «دروغ» خواند و تاکید کرد که «آقای شربیانی به صحن شورا تشریف آورده‌اند و بنده خبر داشتم که حالشان خوب نیست. گفته بودند که ایشان دستگیر و زندانی شدند، اما می‌بینیم که آقای شربیانی در شورا حضور یافت و در جایگاه خود قرار گرفت. همین‌طور در مورد آقای کاشانی هم که به کربلا رفته‌اند و آقای اقراریان نیز که برای دیدار به قوه قضاییه رفته بودند.»

او در ادامه تاکید کرده است که «استعفای شهردار هم دروغ دیگری است که گفته می‌شود؛ وقتی عده‌ای کار می‌کنند، همه به آنها می‌تازند. کسانی که کار نکردند و از کار و فعالیت در شهر ناراحتند، دروغ‌پردازی می‌کنند.»

در چنین شرایطی از پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران پرسیدیم که اگر براساس اظهارات رئیس شورا، تمام خبرهای مربوط به استعفای شهردار و احتمال دستگیری سه عضو شورا نادرست است، پس چنین خبرهایی با چه استناداتی در برخی رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شود و آیا مسائل مطرح‌شده درباره کسالت شهردار تهران و غیبت نیم‌روزه او یا مراجعه سه تن از اعضای شورا به دستگاه‌های نظارتی صحت دارد یا خیر؟

سروری در پاسخ به این سوالات به خبرنگار ایلنا گفت: شایعه‌سازی‌هایی که علیه شورا و شهرداری تهران می‌شود، کاملا بی‌اساس است و برخی افراد در منزل یا محل کار خود می‌نشینند و یک شایعه کاملا بی‌مبنا را به عنوان یک خبر منتشر می‌کنند.

وی افزود: مسائلی مثل استعفای شهردار و دستگیری یک عضو شورای شهر هیچ مبنایی ندارد و در احادیث هم آمده است که «البینه علی المدعی»، یعنی کسی که یک خبر را منتشر می‌کند، باید مستندات مربوط به آن را هم ارائه کند، نه این که یک شخص یک خبر بی‌اساس را منتشر کند و بعد نهادهای رسمی نظیر شورا و شهرداری بخواهند آن را تکذیب کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مطرح شدن شایعات بی‌اساس علیه شورا و شهرداری و تمایل عده‌ای برای این که مدیریت شهری ششم دائما در حاشیه باشد، ناشی از کارآمدی شورا و شهرداری در دوره فعلی است، زیرا برخی افراد احساس می‌کنند که هرچقدر مدیریت شهری ششم کارآمدتر عمل کند، آنها باید پاسخ دهند که چرا در دوره خود کارآمد نبودند و چهار سال تهران و مشکلات مربوط به آن را روی زمین گذاشتند.

سروری در ادامه تاکید کرد: در ماه‌های ابتدایی دوره کنونی مدیریت شهری، به هر حوزه‌ای که سر می‌زدیم، بوی ناکارآمدی دوره قبلی از آن بلند بود. اکنون هم وقتی برخی مسئولان آن دوره، موفقیت‌های کنونی شورا و شهرداری را می‌بینند، برایشان جای سوال می‌شود که چرا این دوره توانسته است در احیای بافت فرسوده، فعال کردن حوزه حمل‌ونقل عمومی، تامین بودجه و … موفق باشد، ولی آنها نتوانستند موفق باشند؟ این سوالات، مسئولان دوره قبلی مدیریت شهری را آزار می‌دهد و چون جوابی برایشان ندارند، به دنبال حاشیه‌سازی می‌روند.

وی در پایان تصریح کرد: من هیچ خبری درباره مراجعه سه عضو شورا به دستگاه‌های  نظارتی نشنیده‌ام و اطلاعات من از این حکایت دارد که از اساس چنین مساله‌ای مطرح نبوده است و خبری که در این زمینه منتشر شده، یک خبر کاملا دروغ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا