اقتصادی

نامه سرگشاده بنیاد ملی گندم کاران خدمت مقام معظم رهبری – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای بنیاد ملی گندم کاران طی نامه‌ای سرگشاده خدمت مقام معظم رهبری خواستار پرداخت مطالبات معوق محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا، جو و… شدند. در این نامه آمده؛

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای؛

با اهدای سلام، تحیات و آرزوی طول عمر و سلامتی برای آن رهبر بزرگوار که سایه کرامتش همواره نشانه شکوفایی و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ضمن تبریک حماسه بزرگ ملت غیور ایران خاصه کشاورزان و روستاییان عزیز به حضرت عالی به نمایندگی از جامعه بزرگ کشاورزان کشور به ویژه گندم کاران انتظارات به جامانده‌ای از آنان در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است را تقدیم حضورتان می‌نمایم.

انتظاراتی که علی رغم بعضی از کم مهری‌ها که یقین دارم به دست تدبیر آن رهبر گرانقدر گشوده خواهد شد و بارقه‌ای از امید را در دل کشاورزان ایجاد خواهد نمود.

کشاورزان کشورمان که حیاتی ترین و البته آسیب پذیرترین شاخه اقتصادی به خصوص در بحران اقلیمی و شرایط سخت اقتصادی حاکم بر بخش کشاورزی را تشکیل می‌دهند و در برابر تحریم‌های ظالمانه بین المللی مقاوم بوده تا جایی که در این چند سال علاوه بر آنکه رشد منفی نداشته بلکه با رشد مثبت به رشد کل اقتصاد کشور مساعدت کرده است.

استحضار دارید که کشاورزی به ذات خود نیازمند حمایت است چرا که ریسک فعالیت‌های کشاورزی بالاست لذا سیاست‌های حمایتی باید به سمت سیاست‌های تولیدگرا سوق داده شود نه مصرف. خوشبختانه در دولت سیزدهم شهید جمهور آیت الله رئیسی با تلاش و برنامه‌ریزی دولت محترم وزارت جهاد کشاورزی، وزیر محترم، معاون محترم زراعت، مجری محترم طرح گندم، محققین، مروجان و همه دست‌اندرکاران تولید خاصه گندم کاران تلاشگر.

ما در گندم رشد خوبی داشته و داریم تا جایی که در سال گذشته در نان مردم خودکفا شدیم و امیدواریم که امسال در کل نیاز کشور خودکفا شویم و نیاز به واردات گندم این محصول بسیار اساسی نداشته باشیم.

اما همانطور که کشاورزان با تمام توان خود در جهت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، علی رغم پیگیری‌های زیاد از طریق مجلس و دولت محترم به ناچار دست نیاز به سمت جنابعالی دراز نموده و انتظار دارند که حضرت عالی دستور فرمائید در بحث پرداخت مطالبات کشاورزان در محصولاتی مثل گندم که برداشت آن از دهه اول فروردین شروع شده و تاکنون بیش از سه ماه از آن تاریخ گذشته با توجه به اینکه حدود شش و نیم میلیون تن گندم به ارزش قریب به ۱۱۴ هزار میلیارد تومان خریداری شده کمتر از ۵۰ درصد پرداخت شده و بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران باقی مانده در کلزا و جو هم همینطور.

با توجه به تلاش چندین ماهه کشاورزان در مرحله کاشت، داشت و برداشت محصولات امید دارند جهت پرداخت بدهی خود به بانک‌ها، بازار، هزینه‌های تولید محصولات و هزینه‌های کشت دوم و همچنین معیشت خود پس از برداشت محصول بهای آن را وفق قانون به موقع دریافت نمایند، نه اینکه بعد از برداشت محصول کشاورزان چند ماه منتظر دریافت بهای محصولاتشان باشند.

مجدداً انتظار داریم که دستور فرمائید دستگاه‌های متولی تدبیری اتخاذ نمایند هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان پرداخت شود که دغدغه و نگرانی آنها برطرف گردد، انشاالله.

با آرزوی توفیق و سربلندی برای حضرتعالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

با تشکر فراوان

علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا