مجلس

نامزدهای انتخابات از گرایش‌های سیاسی مختلف هستند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

مجتبی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه همه داوطلبان نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به نظر نهایی شورای نگهبان در بررسی و اعلام نتایج صلاحیت‌ها تمکین کنند، اظهار کرد: تمام نهادها و سازوکارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله شورای نگهبان با سازوکارهای رسمی و مطابق با قانون مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: از آنجایی که همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران قانونی است و هیچکدام خلق الساعه روی کار نیامده‌اند، باید همه افراد جامعه به ویژه کسانی که داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بودند، الان که نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام شده، به تصمیم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها احترام بگذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در جریان فتنه ۸۸ کسانی که فتنه به پا کردند و مدعی بودند که پیروز انتخابات هستند، می‌گفتند انتخابات باید مجدداً برگزار شود، اما نظام به خوبی تدبیر کرد و اعلام شد که اگر مجدداً انتخابات برگزار شود، یعنی ما سازوکار شورای نگهبان را قبول نداریم؛ بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس همان سازوکار رسمی خودش کار را انجام داد و فتنه ۸۸ به شکست انجامید.

رحماندوست تاکید کرد: ما باید همه سازوکارهای قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشیم و نباید بخشی از سازوکارهای نظام را قبول داشته و بخش دیگری را قبول نداشته باشیم. شورای نگهبان نهادی است که همواره نشان داده فراجناحی است.

وی با بیان اینکه در میان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افرادی از همه گرایش‌های سیاسی حضور دارند، اظهار کرد: هر فردی و با هر مرام سیاسی، می‌تواند گزینه مورد نظر خودش را از میان ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا