مجلس

نادری: باید از «افراد جامانده از کنکور» مجددا آزمون گرفته شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد نادری» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: طی روزهای گذشته و در زمان برگزاری کنکور سراسری شاهد وقوع سیل در حاجی‌آباد زیرکوه خراسان جنوبی بودیم که این مساله منجر به تخریب جاده شده بود.

وی افزود: بر این اساس حدود ۶۰ دانش آموز که حدود یک سال برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند، از آزمون سراسری جا ماندند و نتوانستند خودشان را به حوزه امتحان برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرماندار این شهرستان باید درباره تخریب های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس ارائه کند. سازمان سنجش هم باید با نگاه منصفانه و عادلانه به شرایط خاص این دانش آموزان که از کنکور جا مانده اند، رسیدگی کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه، هر سال احتمال بارندگی شدید در فصل بهار وجوددارد و باید دستگاه‌های امدادرسانی از قبل پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا این مشکلات به وجود نیاید.

نادری تاکید کرد: در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور هم باید حوزه های امتحان به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شد و تمهیدات لازم اتخاذ می‌شد تا دانش‌آموزان با مشکل عدم دسترسی به حوزه‌های محل کنکور مواجه نشوند. باید این مناطق شامل سهمیه سیل‌زدگان شود و از افرادی که به دلیل این مشکل نتوانستند به حوزه امتحان برسند، آزمون مجدد گرفته شود تا حقی از هیچ دانش‌آموزی ضایع نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا