مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی که پیش از استفاده باید بدانید

فناوری ارتباطات از راه دور زندگی مدرن را دگرگون کرده است و اکنون نحوه ارائه خدمات سلامت روان توسط کارشناسان اجتماعی، مشاوران، درمانگران و روانشناسان بالینی تغییر کرده است.
مشاوره از راه دور، ارائه خدمات مراقبت سلامت روان بهصورت از راه دور و گاهی در مسافتهای طولانی این امکان را فراهم میکند که خدمات تغییر دهنده زندگی را به جمعیتهایی که قبلاً ممکن است به آنها دسترسی نداشتند، برسانیم. مشاوران سلامت روان از طریق طیف گستردهای از ابزارهای فناوری از جمله اپلیکیشنها، کنفرانس ویدیویی، ارسال پیام، ایمیل، اتاقهای گفتگو، وبلاگها و وبسایتها با مشتریان خود تعامل دارند.
مشاوره به وسیله ارتباط تلفنی میتواند ابزاری مهم برای کمک به افراد در شناخت بیشتر سلامت روان شان باشد. حتی اگر احساس میکنید که سلامت روانی شما قوی است، تراپی تلفنی و صوتی میتواند به شما کمک کند تا از نظر روحی قویتر شوید. شما میتوانید در مورد رفتارهای بهداشتی و استراتژیهای مقابلهای که به سلامت روانی بهتر منجر میشوند، بیشتر بیاموزید.
چرا مشاوره تلفنی در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است؟
به نقل از سایت مشاوره روانشناسی تلفنی ویکی روان:
مشاوره روانشناسی به روش های مختلف برگزار می شود که مشاوره تلفنی با روانشناس یکی از آنها است. از دیگر روش های ارتباطی با متخصص روانشناس، مشاوره تلفنی روانشناسی یا Tele psychotherapy است که به دلیل سهولت و سرعت بالا در استفاده و ارتباط با مشاور روانشناس تلفنی طرفداران زیادی در ایران دارد.
در ادامه توضیح میدهیم چرا مردم اقبال خوبی نسبت به مشاوره تلفنی با روانشناس دارند. در واقع اطلاع از مزایای مشاوره تلفنی باعث می شود بیشتر نسبت به استفاده از آن ترقیب شویم.
راحتی و دسترسی پذیری
رشد خدمات مشاوره تلفنی و به طور خاص، جلسات تلهتراپی، شیوه ارائه مراقبتهای سلامت روان را دگرگون کرده است و آن را برای مراجعهگننده و درمانگر راحتتر و در دسترستر ساخته است.
از دیدگاه بیمار، یکی از مزایای عمده تراپی روان این است که بسیاری از موانعی را که ممکن است مانع دریافت مراقبتهای سلامت روان شود، از بین میبرد، از جمله محدودیت در تحرک، مکانهای دور افتاده، یا کمبود زمان و حمل و نقل.
از دیدگاه بیمار، یکی از مزایای مهم مشاوره تلفنی با روانشناس این است که بسیاری از موانعی را که ممکن است مانع دریافت مراقبتهای سلامت روان شود، از بین میبرد، از جمله محدودیت در تحرک، مکانهای دور افتاده، یا کمبود زمان و مشکلات حمل و نقل.
برای درمانگر، ارائه جلسات مشاوره تلفنی به این معنی است که خدمات سلامت روان میتوانند به طیف گسترده تری از مشتریان ارائه شوند که ممکن است به دلیل چالشهای مختلف نتوانسته باشند در جلسات حضوری شرکت کنند.
دسترسی بیشتر به خدمات مشاوره تلفنی به افراد با نیازها و شرایط متنوع این امکان را میدهد که بدون به خطر انداختن کیفیت مراقبت، از حمایت مورد نیاز خود برخوردار شوند. این امکان را به درمانگران میدهد تا تأثیر بیشتری داشته باشند. برخی از مزایای مشاوره تلفنی با روانشناس عبارتند از:
· برنامه ریزی انعطاف پذیر: خدمات مشاوره تلفنی به درمانگران این امکان را میدهد که گزینههای برنامهریزی انعطاف پذیرتری را برای مشتریان خود ارائه دهند، زیرا جلسات به ساعتهای سنتی اداری یا محدودیتهای مکانی وابسته نیستند. مشتریان به راحتی میتوانند جلسات خود را در زمانهایی که برایشان مناسب است رزرو کنند، بدون اینکه نگران رفتوآمد یا مرخصی از کار باشند.
· افزایش تعداد مشتری برای متخصص روانشناس: توانایی ارائه جلسه تراپی از هر جای ممکن به درمانگران این امکان را میدهد که فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش یابند. اکنون میتوانید با افراد سراسر ایران کار کنید. این میتواند برای مشتریان بسیار مفید باشد که ممکن است با چالشهای منحصر به فردی روبرو باشند و به دیدگاه تازهای نیاز دارند.
· دسترسی آسانتر برای افراد خاص: یکی از مزایای مشاوره تلفنی دسترسی آسان و سریع است. خدمات مشاوره تلفنی همچنین مشاوره سلامت روان را برای گروههای خاصی مانند پرسنل نظامی مستقر در خارج از شهر، دانشجویان دانشگاه که از خانه دور هستند، یا افراد دارای معلولیت که ممکن است به دلیل محدودیتهای فیزیکی شرکت در جلسات تراپی را چالش برانگیز بیابند، در دسترس کند.
فراتر از ارائه مزایای راحتی و دسترسی پذیری برای مشتریان، یکی دیگر از مزایای مشاوره تلفنی با روانشناس این است که به دلیل اینکه مشتریان احتمالاً در محیط خود احساس راحتی و آرامش بیشتری میکنند، احتمال افزایش مشارکت و ایجاد رابطه درمانی بهتر وجود دارد.
افزایش کارایی و بهره وری از دیگر مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی است
یکی از مهم ترین مزایای جلسات مشاوره تلفنی، افزایش کارایی و بهرهوری است. درمانگران میتوانند در یک روز با تعداد بیشتری از مشتریان ملاقات کنند، بدون اینکه احساس شتاب زدگی یا خستگی کنند.
نتایج بهبود یافته
تله تراپی یا همان مشاوره روانشناسی تلفنی میتواند با ارائه درمان موثرتر برای انواع مسائل سلامت روان، نتایج بهتری را ارائه دهد. این روش محیطی امن و راحت را فراهم میکند که به مشتریان امکان میدهد از هر جای دنیا و در هر زمانی به کمک دسترسی پیدا کنند. این روش میتواند بهویژه در انواع خاصی از تراپی، مانند مواجهدرمانی، بسیار موثر باشد.
تحقیقات نشان میدهد که مشاوره روانشناسی تلفنی به اندازه مشاوره سنتی حضوری موثر است. به عنوان مثال، در یک مطالعه اخیر، ۷۰ درصد از شرکتکنندگان بهبود قابل توجهی در علائم اضطراب یا افسردگی خود پس از دریافت مشاوره تلفنی گزارش دادند و ۵۰ درصد بهطور کامل از علائم خود بهبود یافتند و دیگر شرایط لازم برای تشخیص افسردگی یا اضطراب را نداشتند.
محیط امن و راحت
یکی از مزایای مشاوره تلفنی این است که برای مشتریان محیطی امن و راحت را فراهم میکند تا نگرانیهای خود را مطرح کنند. هر کسی که از رفتن به جلسات تراپی سنتی احساس ترس یا خجالت میکند، به ویژه کسانی که با مسائل دردناک مانند سوء استفاده یا آسیب روبرو هستند، ممکن است در جو امن تله تراپی تسلی پیدا کنند.
این امر رایج است که مشتریان در هنگام شرکت در جلسات تله تراپی از حریم خصوصی خانه خود، احساس راحتی بیشتری کنند و بهراحتی افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند. راحتی ایجاد شده توسط تلهتراپی میتواند به گفتگوهای موفقتر در تراپی منجر شود، که ممکن است به نتایج کلی مشتری کمک کند.
رابطه بهتر یا روان درمانگر
جو آرام ایجاد شده توسط تلهتراپی میتواند به ایجاد اعتماد بین درمانگران و مشتریان کمک کند و این فرآیند را سریعتر از جلسات حضوری سنتی ممکن کند.
کمتر بودن حواس پرتی
بدون نیاز به سفر به محیط دفتر، درمانگران و مشتریان کمتر در معرض حواسپرتیهای خارجی قرار میگیرند که ممکن است فرآیند درمانی را مختل کنند.
دسترسی آسان تر
تلهتراپی به افراد دارای معلولیت جسمی یا چالشهای حملونقل (مانند زندگی در مناطق دور افتاده) این امکان را میدهد که بدون استرسهای اضافی، مشاورههای باکیفیت سلامت روان دریافت کنند.
مزایای مشاوره تلفنی برای روانشناس
فن آوری برای ساده کردن کارهای اداری حیاتی است. به عنوان مثال، پلتفرم درمان آنلاین ابزارهایی فراهم می کند که فرایندهای زمان بندی، صدور صورتحساب و یادداشت برداری را برای درمانگران در پلتفرم خود ساده می کند. مثلا:
· مدیریت آسانتر سوابق مشتریان از طریق سیستمهای ذخیرهسازی دیجیتال امن مانند سوابق الکترونیکی سلامت (EHR): این سیستمها امکان دسترسی سریع و امن به اطلاعات بیماران را فراهم میکنند و خطاهای احتمالی را کاهش میدهند.
· ارتباط سریعتر با مشتریان از طریق برنامههای پیامرسان یا ایمیل، اطمینان حاصل میکند که به سوالات و نگرانیها بهموقع پاسخ داده شود.
· نرمافزار صورتحساب، فرآیندهای صدور فاکتور را ساده میکند و خطاهای انسانی که در محاسبات دستی رایج است را کاهش میدهد.
پسانداز هزینه برای شما و مشتریانتان
یک سایت مشاوره روانشناسی تلفنی میتواند بهطور قابل توجهی هزینهها را برای درمانگر و مشتریانشان کاهش دهد. به عنوان مثال، میتوانید هزینههای نگهداری یک فضای دفتر فیزیکی، مانند اجاره و خدمات عمومی، را کاهش دهید. این پس اندازهای هزینه میتوانند به طرق مختلف به مشتریان شما منتقل شوند.
هزینههای پایینتر برای مشاور و مراجع با مشاوره تلفنی: با کاهش هزینهها، شما ممکن است انعطافپذیری بیشتری در تعیین نرخهای خود داشته باشید، که این باعث میشود مشاوره سلامت روان برای کسانی که به آن نیاز دارند، مقرون به صرفهتر شود.
گزینههای پرداخت بر اساس مقیاس متغیر: ارائه تراپی با مقیاس متغیر بر اساس درآمد یا نیاز مالی میتواند به افراد کمک کند که در غیر این صورت شابد نتوانند آن را پرداخت کرده و به تراپی دسترسی پیدا کنند.
کاهش رفت و آمد: سایت های مشاوره تلفنی به درمانگران این امکان را میدهند که با کار از خانه یا مکانهای دور از دفتر، هزینههای رفت و آمد را کاهش دهند. پسانداز در هزینههای حمل و نقل هم از نظر مالی و هم از نظر بوم شناختی با کاهش ردپای کربنی ناشی از رفت و آمد روزانه سودمند است.
اگر در حال فکر کردن به این هستید که چگونه بهعنوان یک درمانگر درآمد بیشتری کسب کنید، این مزیت باید برایتان جذاب باشد، زیرا هزینههای پایینتر به معنای بازگشت بیشتر پول به شماست.
تعادل بهتر بین کار و زندگی
یک مطب مشاوره روان درمانی میتواند به درمانگران تعادل بهتری بین کار و زندگی را با انعطاف پذیری بیشتر در برنامه ریزی و کاهش استرس ناشی از رفت و آمد روزانه ارائه دهد. این میتواند به کاهش فشار و بهبود سلامت کمک کند و در نهایت تعادل بهتری بین کار و زندگی شخصی ایجاد کند.
برخی از مزایای مشاوره تلفنی برای روانشناس که به تعادل بهتر بین کار و زندگی کمک میکنند، عبارتند از:
خدمت رسانی بدون رفت و آمد: حذف نیاز به سفر به این معنی است که زمان بیشتری را میتوانید با خانواده بگذرانید یا به سراغ سرگرمیها و فعالیتهای مراقبت از خود بروید.
برنامه ریزی انعطاف پذیر: تلهتراپی به شما این امکان را میدهد که بهراحتی ساعات خود را تنظیم کنید تا با تعهدات شخصی مانند مراقبت از کودکان یا ملاقاتها هماهنگ شود.
تعادل بین کار و زندگی شخصی: کار از خانه به شما امکان میدهد تا مرزهای بین مسئولیتهای حرفهای و زندگی شخصی را ایجاد کنید و به حفظ تعادل سالم کمک کند.
کاهش فرسودگی شغلی: طبق یک مطالعه منتشر شده توسط کتابخانه ملی پزشکی، درمانگرانی که از تلهسلامت استفاده میکنند، به دلیل کاهش سطح استرس مرتبط با محیطهای سنتی دفتر اغلب میزان پایینتری از فرسودگی شغلی را گزارش میدهند. ارائهدهندگان خدمات سلامت روان از راه دور خستگی عاطفی کمتری نسبت به همکاران خود در محیطهای حضوری تجربه میکنند.
مزایای یک مطب آنلاین را تجربه کنید
به عنوان یک متخصص سلامت روان و درمانگر دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، پذیرش مشاوره تلفنی میتواند بهطور قابل توجهی مطب شما را ارتقا بخشد و هم به شما و هم به مشتریانتان سود برساند.
· پلتفرم آسان برای استفاده: وبسایتها رابط کاربری کاربرپسند را ارائه میدهند که مدیریت برنامهریزی، ارتباط با مشتریان و دسترسی به منابع ضروری را برای درمانگران ساده میکند.
· پشتیبانی اختصاصی: مجموعه یا سامانه سلامت روان متعهد است که در طول استفاده از پلتفرم، کمکهای مداوم را برای هرگونه مشکل فنی یا اداری ارائه دهد. این تضمین میکند که تجربهای بیعیب برای شما و مشتریانتان ایجاد شود.
· تلاشهای بازاریابی داخلی: شما از ابتکارات بازاریابی گسترده مجموعه برای جذب مشتریان جدیدی که به دنبال خدمات مشاوره تلفنی روانشناسی هستند، بهرهمند میشوید. انرژی کمتری برای خودتبلیغ اختصاص مییابد و تأکید بیشتری بر کمک به افراد در زمینه سلامت روان قرار میگیرد.
· امنیت دادهها و حریم خصوصی: اهمیت حریم خصوصی در جلسات مشاوره بسیار زیاد است. به همین دلیل، اقدامات شدید امنیتی دادهها در مشاوره تلفنی که توسط مجموعه های معتبر انجام می شوند در نظر گرفته می شود و اطمینان حاصل میشود که تمام اطلاعات مشتری محرمانه باقی میماند.
· گزینههای درمانی مبتنی بر شواهد: تله تراپی در درمان شرایط مختلف سلامت روان، از جمله افسردگی، اختلالات اضطراب، PTSD و موارد دیگر، اثربخش بودن خود را اثبات کرده است.
· پشتیبانی از نظارت بالینی: وبسایتها پشتیبانی از نظارت بالینی را ارائه میدهد تا به درمانگران کمک کند تا مطب خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنند و اطمینان حاصل کنند که بهترین مراقبت ممکن را برای مشتریان خود ارائه میدهند.
مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی متوجه مشاور و مراجع می شود. هر دو از مزایای بی شمار مشاوره تلفنی با روانشناس منتفع می شوند. به همین دلیل میزان استفاده از این خدمات روز به روز بیشتر می شود. حالا تصمیم با شماست که می خواهید مشاوره تلفنی را تست کنید یا مشاوره حضوری را ترجیح می دهید؟؟؟