سیاسی

مهاجرانی: گزارشی از حادثه معدن طبس به مردم ارائه خواهدشد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه جان باختن کارگران معدن زغال سنگ در طبس گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران فاجعه معدن زغال سنگ در طبس را به ملت داغ دیده و جامعه کارگری تسلیت عرض می‌کند. دولت برای این موضوع با جدیت برای بهبود شرایط کاری و ضوابط ایمنی تلاش می‌کند تا از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کند.

وی افزود: بر اساس دستور هیأت دولت، گزارشی از این اتفاقات ایجاد شده در معدن طبس و جلوگیری از تکرار آن به مردم عزیز ایران ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: لازم است به همه کودکانی که ماه مهر خود را با داغ پدر شروع کردند، به عنوان یک معلم و مادر، صمیمانه تسلیت عرض کنم و از خداوند منان تقاضا دارم، دعای خیر خود را بدرقه راه آنان کنم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این فاجعه نه تنها قلب خانواده‌های جان‌باختگان را جریحه‌دار کرد، بلکه بار دیگر ضرورت بازنگری در اصلاح قوانین و رویه‌های مرتبط با ایمنی محیط کار را نمایان کرد.

مهاجرانی با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار کرد: گسترش جنگ در منطقه و مخاطرات آن در لبنان، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و لبنان را به شدت محکوم می‌کنیم و این حملات را علیه بشریت و انسانیت می‌دانیم و از این رو لزوم مداخله جدی شورای امنیت را خواستاریم و اشتیاق بی پایان مردم را برای یک زندگی زیبنده و مترقی را خواستارم.
 

سخنگوی‌دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل در نیویورک اذعان کرد: آقای پزشکیان رئیس جمهور و هیأت همراه به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل کشی تمام عیار در غزه ولبنان در جریان است، صورت گرفته است و متأسفانه شاهد نسل کشی توأم با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان هستیم‌، به گونه‌ای که ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده است اما سفر رئیس جمهور حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت‌ها است.

وی بیان کرد: در این سفر رئیس جمهور در سخنرانی اصلی و دیدارهای جانبی تلاش خواهد کرد که نماینده‌ای درخور برای بازتاب شأن، جایگاه و دیدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، جنگ‌طلبی، زورگویی و زیاده‌خواهی باشد و در همان حال، اشتیاق بی‌پایان مردم عزیزمان برای بهره‌مندی از یک زندگی زیبنده، مترقی و همکاری‌جویانه را به ملت‌های دنیا یادآوری کند.

مهاجرانی ادامه داد: این سفر نه تنها از جهت مقارن شدن با آغاز دولت جدید و لزوم رساندن پیام روشن مردم ما به جهان بلکه به دلیل تقارن زمانی با بی‌ثباتی‌های بین‌المللی اهمیت دارد.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا