مجلس

مناظره دو نفره، ماهیت درونی نامزدها را برملا کرد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

پیمان فلسفی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی از مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: یکی از جنبه‌های مثبت مناظره رودررو و دو نفره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این بود که ماهیت برخی از افراد را برای مردم بیشتر روشن کرد و بسیاری از مردم از طریق پیگیری برنامه مناظره کاندیداها به این جمع‌بندی رسیدند که کدام طرف اهل منطق، برنامه و حساب و کتاب است و کدام طرف اهل منطق، برنامه و حساب و کتاب نیست و فقط اهل شعار دادن و داد و بیداد کردن است.

وی درباره تفاوت مناظره دونفره کاندیداها با مناظره‌های قبلی که با حضور ۶ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: مناظره دو نفره و رودررو این خاصیت و حُسن را دارد که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند وارد صحبت یکدیگر شوند و از هم سوال کنند و از این طریق یکسری از نکات برای مردم واضح‌تر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل، مناظره شش نفره را بیشتر می‌توان مصاحبه دانست، چرا که از هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یک سوال پرسیده می‌شد و آنان نظر خود را مطرح می‌کردند.

فلسفی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو و مناظره رودررو یکدیگر را به چالش کشیدند که در مرحله قبلی مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری که ۶ نفره بود، آن طور که باید و شاید گفتگوها چالشی نشد.

مناظره دونفره باعث شد مردم بهتر بتوانند تصمیم بگیرند

وی اظهار کرد: چالشی شدن مناظره دونفره نامزدها باعث شد که ماهیت درونی آنان برملا شود و مردم بهتر بتوانند در روز انتخابات تصمیم‌گیری و انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی، اظهار کرد: هر چقدر حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر و وسیع‌تر باشد، به استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران کمک بیشتری می‌کند و پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را مستحکم‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: بر این اساس، از مردم درخواست می‌کنیم که روز جمعه (۱۵ تیر ماه) علاوه بر اینکه خودشان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، اقوام، آشنایان و دوستان خود را هم ترغیب به مشارکت در انتخابات کنند.

فلسفی تصریح کرد: عده‌ای از مردم در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند که باید این افراد تشویق و ترغیب به حضور پای صندوق‌های رأی شوند تا میزان مشارکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش یابد.

وی درباره تأثیر مناظره دونفره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر افزایش میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی، گفت: به نظر می‌آید که همین مناظره‌ها باعث می‌شود که یکسری از افرادی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند، تصمیم به شرکت در مرحله دوم انتخابات بگیرند و فکر می‌کنم که درصد شرکت کنندگان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله اول بیشتر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا