هشت صبح: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: متاسفانه سازمان سنجش با ایجاد یک شبهه مانع ورود بیش از ۳۸۰۰ دانشجوی پذیرفته شده در کنکور به دانشگاه شده است و امروز یا باید مدرکی دال بر تایید تقلب ارائه کند یا پاسخگو شبهه‌ای که درباره صندلی فروشی ایجاد شده باشد. […]

هشت صبح: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: متاسفانه سازمان سنجش با ایجاد یک شبهه مانع ورود بیش از ۳۸۰۰ دانشجوی پذیرفته شده در کنکور به دانشگاه شده است و امروز یا باید مدرکی دال بر تایید تقلب ارائه کند یا پاسخگو شبهه‌ای که درباره صندلی فروشی ایجاد شده باشد.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مشکل پیش آمده برای دانشجویان قبول شده در کنکور سراسری سال جاری که با اتهام تقلب مواجه شده اند، بیان کرد: هیچ سند و مدرکی دال بر تقلب این دانشجویان وجود ندارد اما در قالب ماده ۱۱ معرفی شده اند. متاسفانه سازمان سنجش نیز هیچ سندی دال بر اینکه این دانشجویان تقلب کرده‌اند ارائه نداده است. امروز حدود ۳۸۰۰ نفر از دانشجویان قبول شده در کنکور داریم که بدون هیچ سند و مدرکی از حضور این دانشجویان در دانشگاه‌ها جلوگیری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: خیلی از این افراد آزمون مجدد داده و امتیازات لازم را نیز کسب کرده اند. به این دانشجویان گفته شده که شما مشکوک به تقلب هستید و باید در آزمون مجدد شرکت کنید؛ یعنی اگر در کنکور ریاضی را ۷۰ درصد زده باشند باید نصف آنان را در آزمون مجدد بزنند. خیلی از دانشجویان در این آزمون نیز پذیرفته شده اند. این ظلم آشکار به این دانشجویان است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دانشجویان از همه رشته ها بوده و سازمان سنجش باید پاسخگو باشد که چرا بدون هیچ سند و مدرکی از تقلب از حضور این دانشجویان در دانشگاه ها جلوگیری می کند. یا سازمان سنجش باید سندی ارائه کند که این دانشجویان تقلب کرده اند و با متقلب‌ها نیز برخورد کند یا اینکه اگر سندی ندارد نمی‌تواند بر اساس یک شبهه جلوی ورود این دانشجویان را به دانشگاه بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون آموزش مجلس نیز این موضوع را دنبال کرده است. امروز این دانشجویان از شهرهای مختلف به نمایندگان مراجعه کرده و درخواست رسیدگی دارند. این اقدام سازمان سنجش دارد این شبهه را ایجاد می کند که ممکن است صندلی فروشی اتفاق افتاده باشد. بنده نه این موضوع را تایید و نه رد می کنم، اما این احتمال در ذهن خانواده های این دانشجویان ایجاد شده است. خیلی از این پذیرفته شدگان از قشر محروم جامعه هستند. سازمان سنجش باید پاسخگو باشد.