مهدی فضائلی: پیرامون ما اتفاقات و رویدادهایی رخ می نماید که هر کدام می تواند برای ما در بعد شخصی، اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی درس آموز یا عبرت انگیز باشد. انسان هوشمند تلاش می کند این وقایع را راحت و مجانی از دست ندهد و با دقت در آنها بعد یا ابعادی از زندگی خود […]

مهدی فضائلی: پیرامون ما اتفاقات و رویدادهایی رخ می نماید که هر کدام می تواند برای ما در بعد شخصی، اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی درس آموز یا عبرت انگیز باشد.

انسان هوشمند تلاش می کند این وقایع را راحت و مجانی از دست ندهد و با دقت در آنها بعد یا ابعادی از زندگی خود را عمق ببخشد.

یکی از این رویدادها، مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلستان است که این روزها زیاد در باره آن می شنویم و میبینیم و می خوانیم.

پیرزنی ۹۶ ساله که با حدود هفتاد سال سلطنت در انگلستان، رکوردی بی سابقه را طی هزارسال گذشته این کشور بنام خود ثبت کرد!

دقت کنید! انگلستان؛ معروف به روباه پیر، یکی از پرمدعاترین و پرسابقه ترین کشورهای اروپایی است که در عین حال سوابق زشت و خائنانه زیادی در کشورهای مختلف از جمله ایران عزیز ما دارد.

این کشور با سیاست هایش و رسانه معروفش یعنی BBC نقش آفرینی های زیادی داشته و دارد.
مرگ ملکه الیزابت دوم، فرصتی است برای شناخت یکی از دشمن ترین حکومت ها با مردم و نظام ما و اینکه چقدر می شود به این کشور، سیاستمدارانش و رسانه اش اعتماد کرد.

زندگی پر از فساد، اشرافی گری حداکثری، ظلم و استعمار ملت های مختلف، تسلط فوق‌العاده با واسطه و بی واسطه بر تقریبا” تمام مبادی قدرت و ثروت، سلطنت موروثی و در عین حال مرموز و پیچیده، شمه ای از آنچیزی است که در کاخ باکینگهام می گذرد.

دولتمردان انگلیس، حتی در شرایط سخت اقتصادی این روزها که به گفته روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ” آلمان (که از فقر روزافزون در انگلیس خبر داده و نوشته است) “شرایط به گونه ای است که همواره باید شهروندان انگلیسی بیشتری بین دو گزینه گرم کردن خود و غذا خوردن یکی را انتخاب کنند”، بی پروا برای تشییع ملکه خود هزینه می کنند تا جائیکه خبرنگار شبکه الجزیره این هزینه را حدود ۶ میلیارد پوند پیش بینی کرده است!

هزینه هایی که به مخیله ما هم خطور نمی کند.

یادمان نرفته که روزنامه انگلیسی دیلی میل در آستانه تولد نوه همین ملکه تازه از دنیا رفته در سال ۹۲، پیش بینی کرد، این جشن تولد،۲۴۳ میلیون پوند روی دست مردم این کشور خواهد گذاشت!

یا همین چند ماه پیش بود که به مناسبت هفتاد سالگی سلطنت این عجوزه، بیش از یک میلیارد دلار در انگلستان هزینه شد!

همه اینها در حالیست که یک سازمان خیریه برای کودکان در انگلیس اعلام کرده است، نسبت کودکان فقیر در مناطق شمال شرقی انگلیس، از لندن پیشی گرفته و اکنون از هر ۵ کودک در این منطقه، ۲ کودک در فقر بزرگ می‌شوند.

همچنین براساس گزارش نهادهای ناظر، فقر کودکان در منطقه ولز نیز از ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است و متوسط فقر کودکان در انگلیس، ۲۷ درصد شده است.

بر اساس گزارش نهادهای رسمی و برخی پژوهشگاه های این کشور نیز،تعداد افردی که به بانک های غذا ( غذای ارزان) در بریتانیا نیاز دارند از ۲۶ هزار نفر در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۲.۵ میلیون نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

و اینها به جز معضلات و دهها آسیب اجتماعی خرد و کلان و دهها مورد اقدامات و رفتار ضد حقوق بشری است که این کشور با آن روبروست اما حاکمان و رسانه وابسته به ملکه این کشور آنچنان پرمدعا و حق به جانب برخورد می کنند که گویا مملکتی بی عیب و نقص را اداره می نمایند.

از نشانه‌های فریبکاری و روباه صفتی حکمرانان انگلستان اینکه BBC ،آینه تمام نمای این مکاره گی، امکان نظردهی در باره تمام پست های مربوط به مرگ ملکه را در صفحه اینستاگرامش مسدود کرده و این در حالی است که با نگاهی مثبت ادعا می کند اخبار خانواده سلطنتی برای مردم جهان مهم است و به همین جهت پرحجم به آن می پردازد!

برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که چنین حکام و چنین رسانه ای شبانه روز علیه آن دسیسه می چینند و سخن پراکنی می کنند.

  • نویسنده : مهدی فضائلی