مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود

امیر عبداللهیان پیش از سفر به ترکیه:

مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود

مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رئیس جمهور ترکیه از آقای رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آوردند و در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر آقای رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صبح روز سه‌شنبه پیش از سفر به ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز طبق برنامه‌ریزی که شده بود و به خاطر تحرکات منطقه‌ای قرار بود من هم به روسیه سفر کنم هم به آنکارا اما در نهایت مقرر شد سفر به روسیه با قدری تأخیر انجام شود و امروز به آنکارا سفر می‌کنم.

وی با بیان این‌که در سفر به آنکارا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آقای رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آوردند که ان‌شاءالله در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر آقای رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.

وزیر امور خلرجه کشورمان همچنین با بیان این‌که گفتگو درباره آخرین تحولات در قفقاز جنوبی و رایزنی در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای از دیگر محورهای رایزنی با مقامات ترکیه در این سفر است، اظهار کرد: براساس تاکید دولت آقای رئیسی مبنی بر گسترش سیاست همسایگی و نگاه ویژه به آسیا تحرکات در این حوزه یک ضرورت مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا