اقتصادی

مقایسه کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا جهت تحصیل

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مقایسه کشور های کانادا، آمریکا و استرالیا جهت تحصیل

در دنیای امروز، آموزش عالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای توسعه شخصی و حرفه‌ای شناخته می‌شود. با پیشرفت فناوری و جهانی‌شدن اقتصادی، افراد از سراسر جهان دغدغه‌ها و امکانات متفاوتی را در حوزه تحصیلات عالی تجربه می‌کنند.مهاجرت تحصیلی، علاوه بر این که فرصتی برای گسترش دانش و تخصص فراهم می‌آورد، امکان آشنایی با فرهنگ‌ها و جوامع مختلف را نیز به همراه دارد. با این حال، تصمیم به انتخاب کشوری برای مهاجرت تحصیلی می‌تواند یک چالش مهم برای داوطلبان باشد.

فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی

از نظر بازارکار درکانادا، استرالیا و آمریکا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه ارائه می‌دهند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد.

در مورد استخدام پس از فارغ التحصیلی، استرالیا به دانشجویان بین المللی خود ویزای موقت فارغ التحصیلی ارائه می‌دهد که دانشجو این امکان را دارد بسته به مدرک تحصیلی خود برای مدت ۱۸ ماه تا ۴ سال در استرالیا بماند و شغل مورد نظر خود را پیدا کند و مشغول به کار شود.

از طرف دیگر در کانادا دانشجویان بین المللی می‌توانند ویزای کار پس از فارغ التحصیلی را ظرف ۹۰ روز پس از اتمام دوره تحصیل دریافت کنند و می‌توانند با داشتن این ویزا حداقل برای مدت سه سال در شرکت‌های درجه یک کانادایی کار کنند.

پس از فارغ التحصیلی، بسیاری از این دانشجویان بین المللی در آمریکا اقامت می کنند، شغل پیدا می کنند و به رشد آمریکا کمک می کنند.ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان بین ‌المللی از قبل، از مزیت اقامت در این کشور برخوردارند، زیرا حق قانونی تحصیل در این کشور به آن ها داده شده است. فارغ التحصیلان دانشگاه های ایالات متحده با دارا بودن ویزای F-1 می توانند تا حداقل ۶۰ روز پس از تاریخ فارغ التحصیلی خود در این کشور اقامت کنند. در این مهلت جستجوی کار ۲ ماهه ، فارغ التحصیلان می توانند برای یافتن کار تلاش کنند. در واقع تلاش برای یافتن کار و دریافت مجوز کار و اقامت باید قبل از فارغ التحصیلی انجام شود. دانشجویان با دریافت مجوز کار پاره وقت دانشجویی در مدت تحصیل می توانند تجربه کاری کسب کنند و همچنین با درآمد حاصل از آن بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا را تامین کنند.

چرا تحصیل در استرالیا؟

استرالیا از نظر تحقیقاتی عالی است و بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به طور فعال در ابتکارات و نوآوری‌های تحقیقاتی کوشا و فعال هستند. به همین دلیل است که طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف را ارائه می‌دهد.این کشور ویزای پس از تحصیل را برای دانشجویانی که مایل به زندگی و کار در استرالیا هستند، ارائه می‌دهد. شرایط دریافت اقامت دائم در استرالیا به شرط واجد شرایط بودن برقراری ضوابط راحت خواهد بود.استرالیا زیرساخت‌های شهری پیشرفته‌ای دارد و به دانشجویان امکان توسعه مهارت‌ها و داشتن یک زندگی ایده آل را نوید می‌دهد. این کشور از نظر اقتصادی و موقعیت‌های شغلی در وضعیت خوبی است.

دانشگاه ملبورن استرالیا

چرا تحصیل در کانادا؟

کشور کانادا همه افراد از هر قومیت را برای مهاجرت آسان تشویق می‌کند. در حقیقت، کانادا نقطه اتصال قومی، مذهبی و زبانی همه افراد است.بیش از ۹۰ دانشگاه در کانادا وجود دارند که دوره‌های تحصیلی بسیار خوبی را در رشته‌های پرستاری، علوم داده، تجزیه و تحلیل کسب و کار، روانشناسی، مهندسی، علوم کامپیوتر و غیره ارائه می‌دهند.دانشجویان می‌توانند دوره تحصیلی خود را به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی انتخاب کنند. همچنین دانشگاه‌ها می‌توانند انواع کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند.امکان دریافت اقامت موقت بعد از تحصیل در کانادا وجود دارد. اگر بتوانید شغل مناسبی پیدا کنید، این امکان را دارید برای اقامت دائم درخواست دهید. سپس می‌توانید در کانادا زندگی و کار کنید.هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا نسبتاْ کمتر از استرالیا است. این هزینه شامل شهریه، غذا، خوابگاه، تفریحات و سرگرمی، کتاب و دیگر موارد است. اما هزینه‌های زندگی به سبک زندگی هر دانشجو بستگی دارد.این کشور ویزای پس از تحصیل را برای دانشجویانی که مایل به زندگی و کار در کانادا هستند، ارائه می‌دهد.

چرا تحصیل در آمریکا ؟

چه کسی می تواند وانمود کند که هرگز در مورد دانشگاه هاروارد ، دانشگاه MIT ، دانشگاه کلمبیا یا دانشگاه ییل چیزی نشنیده است ؟ اکثر دانشگاه های برتر آمریکا در سرتاسر جهان نامی آشنا دارند.آموزش و پرورش آمریکا به طور مداوم در رتبه های بین المللی و نظرسنجی های کیفیت امتیاز بالایی کسب می کند . به عنوان مثال ، ۲۵ دانشگاه از ۵۰ دانشگاه برتر جهان در ایالات متحده مستقر هستند . مؤسسه فناوری کالیفرنیا از نظر امتیاز کلی در رتبه دوم جهان قرار دارد و دانشگاه استنفورد در رتبه چهارم قرار دارد . دانشگاه های ایالات متحده رتبه ۷ از ۱۰ ، دانشگاه برتر را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده تسلط و شهرت آمریکا در آموزش عالی است . ایالات متحده همچنین در نظرسنجی دانشگاه بر اساس منابع ، محیط سیاست، پیوندهای بین المللی و تحقیقات ، رتبه اول را کسب کرد. دانشجویان دانشگاه های آمریکا این امکان را دارند که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، حرفه ای و دکترا ، تقریباً در هر زمینه موضوعی یا رشته حرفه ای ، تحصیل کنند .

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا با مقایسه تحصیل در استرالیا، کانادا و آمریکا، یک دید کلی درباره تحصیل در این سه کشور به شما بدهیم. هر سه کشور جزو محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی هستند و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، شما با توجه به شرایط و هدف خود مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا