استان ها

مقابله جدی با سقط جنین عمدی در استان بوشهر انجام شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات سه شنبه شب در چهارمین نشست کارگروه مقابله با سقط جنین استان بوشهر اظهار داشت: در راستای قرارگاه جوانی جمعیت در استان نشست، هماهنگی و پیگیری‌های زیادی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید بازنگری و تدوین شیوه نامه و آموزش‌های ویژه‌ای در هنگام ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت استان و راه اندازی کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین مد نظر این کارگروه جهت اجرا در استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نحوه پیگیری و مقابله با موارد گزارش شده سقط عمدی جنین باید دقت ویژه‌ای داشت، افزود: استان بوشهر در موضوع عملکرد و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین کنترل و کاهش سقط عمدی جنین با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای برنامه‌های حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و ازدواج آسان تلاش‌های موفقیت آمیزی داشته است.

پورات گفت: در حال حاضر کاهش جمعیت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور محسوب می‌شود که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از مسئولین حوزه جمعیتی با تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های جمعیتی زمینه مناسبی برای افزایش تولد در جامعه فراهم کنند و مجموعه وزارت کشور نیز در این راستا پیشگام و حمایت‌های لازم انجام خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: همچنین با افزایش بازدیدهای نظارتی از مراکز درمانی اعم از بستری و سرپایی به منظور رصد موارد اقدام به سقط و برخورد با دفاتر کار و مطب‌های متخصصین زنان و زایمان و ماماهای متخلف و معرفی این افراد به مراجع قانونی ذیصلاح معرفی شوند.

پورات اظهار کرد: باید اقدامات و نظارت لازم در پیشگیری و مقابله با توزیع غیر قانونی داروهای سقط در استان انجام شود.

پورات با تاکید بر حفظ کرامت خانواده به موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص عوارض جسمی و روحی سقط جنین و همچنین منع شرعی و قانونی آن تاکید کرد و افزود: آموزش‌های شبکه بهداشت و درمان و همراهی رسانه‌های جمعی نظیر صداوسیما و تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها زمینه آگاهی بخشی به مردم را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا