معلم پرورشی باید ویژگی‌های متفاوت‌تری از سایر معلمان داشته باشد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سازوکار جذب ۱۱ هزار معلم جدید پرورشی گفت: به طور طبیعی این حاصل کم کاری مشترک ما و سازمان اداری استخدامی است که ساز و کار آن به چه صورتی باشد. امیدوارم سازمان امور استخدامی این تعداد نفر را به ۲۵ هزار نفر برساند. به این جهت که امسال نزدیک ۸۰۰۰ نفر از معلم‌های پرورشی بازنشسته شدند و عملاً ۳۰۰۰ معلم پرورشی جدید اضافه می‌شود در حالی که نیاز ما خیلی بیشتر است.

وی افزود: ان‌شاءالله از اواخر مهرماه با سازمان اداری استخدامی چارچوب استخدام این افراد را ایجاد خواهیم کرد و به طور طبیعی موضوع کانون‌های ارزیابی باز هم در میان خواهد بود؛ زیرا که مربی پرورشی باید ویژگی‌های متفاوت‌تری از سایر معلمان داشته باشد. امیدواریم در پیش از پایان سال، آزمون استخدامی آن را برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص جزئیات پذیرش دانشجو در ترم بهمن ماه و مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان در نیم سال دوم، دانشجو نخواهد پذیرفت. در حقیقت نظام آن بر اساس نیم سال اولی است. اما نیم سال دوم برای مواردی است که دانشجویانی از دانشگاه بروند و بعد تکمیل ظرفیت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا