سیاسی

مصطفی فقیهی: آقای رییس‌جمهور! نگذارید به نام شما، «دولت دوم رییسی»⁩ تشکیل شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

‏️مصطفی فقیهی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در جلسه‌ی «روز خبرنگار» به دکتر پزشکیان⁩ چه گفتم؟/ نگذارید به نام شما، «دولت دوم رییسی»⁩ تشکیل شود

مصطفی فقیهی

‏آقای رییس‌جمهور
‏سلام

‏آنچه می‌گویم محض دل‌سوزی شما و کشور است:

‏خوشحال بودم و حالا تا حد زیادی نگران؛ خوشحال از پایان دولت آزمون و خطا و قطار پیشرفت‌نما و احتمال بازگشت به ریل عقلانیت. 

‏نگرانی‌ام اما جدی‌ست. شما در ایام انتخابات گفتید که من ⁧ #دولت_سوم_روحانی⁩ نخواهم بود؛ بل‌که ⁧ #دولت_سوم_خاتمی⁩ را تشکیل می‌دهم. 

‏من نگرانم آقای رییس‌جمهور! که با تقویت «مجاهدان صبح شنبه» و محدودسازی حامیانِ رییس‌جمهور ساز در ایام انتخابات و اساساً فعالان سرسخت ۳ سال اخیر در صحنه سیاسی کشور،  شما به جای دولت سوم اصلاحات، ⁧ #دولت_دوم_رییسی⁩ را تشکیل دهید. 

‏شما نیز در مناظرات نشان دادید که منتقد سرسخت دولت رییسی هستید؛ چندان‌که خطاب به مردم گفتید که «اگر از وضع موجود راضی هستید به رقیب رأی دهید»

‏حالا همین مردمی که به شما رای دادند منتظر تحقق وعده‌های شما هستند. (https://t.me/mostafafaghihi/8523) مثلاً توقع دارند که شما به ماجرای برخورد ⁧ #گشت‌_ارشاد⁩ با دو دختر نوجوان واکنش نشان دهید. شما در ایام انتخابات قول‌هایی دادید؛ آن‌ها منتظرند و حق دارند که توقع داشته باشند. 
‏ 
‏این شرایط در صورت وقوع، تلخ است و مایه‌ی سرشکستگی؛ و منجر خواهد شد به خداحافظی مجدد و غیرقابل بازگشتِ با «مشارکت مردمی» و پاره‌شدنِ زنجیر ارتباط شما با افکارعمومی. 

‏این آخرین فرصت بزرگ در دستان شماست که تحریمی‌ها را به مشارکت در ساخت آینده‌ی ایران ترغیب کنید. 

‏خطر بزرگ این‌جاست که شما با سبد رأیِ حامیان باقی‌مانده‌ی اصلاحات+تکلیفی‌های بریده از بی‌تدبیری‌های انقلابیون، رییس‌جمهور شدید که در کمال تعجب و برای اولین بار در پس از انقلاب، به جای گزینه‌ی انقلابی/ راست/ اصول‌گرا به کاندیدای اصلاح‌طلب/ منتقد رأی دادند. 

‏و این خطر یعنی، آن جریان سنتی- سیستمیِ رای دهنده نیز آماده‌ی پیوستن به تحریمی‌هاست. 
‏ 
‏نگذارید به نام شما و و به نام اصلاحات، «دولت دوم رییسی» تشکیل شود. که تکرار خطای ⁧ #رییسی⁩ یعنی تحریمی‌تر شدن تحریمی‌هایی که بعضاً به شما امید بسته‌اند و تحریمی شدنِ بدنه‌ی سیستمی-سنتی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا