استان ها

مشکل قطعی آب شهر ایلام تا ۴۸ ساعت آینده برطرف شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر در این جلسه پس از بررسی وضع موجود منابع، مخازن و شبکه توزیع، تاکید کرد: اولویت ما کنترل تنش آبی و عدالت در توزیع آب است و آبفای استان باید با مدیریت میدانی و کنترل لحظه‌ای نحوه توزیع آب با یک اقدام فوری و زودبازده ظرف ۴۸ ساعت آینده این مشکل را برطرف کند.

وی بر تقویت پمپاژ آب و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش قطعی مکرر آب در مرکز استان و سایر نقاط استان تاکید کرد و افزود: حل فوری مشکل محلاتی مانند بانبرز، بخش‌هایی از بلوار شهرداری، بلوار نماز، پشت دانشگاه باختر و منطقه حکمت که مشکل قطعی آب در آنها بیش از سایر نقاط گزارش شده در دستور کار آبفا قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در خصوص روستای چل‌زرعی شهرستان ایوان نیز عنوان کرد: عملیات لوله‌گذاری روکار توسط آبفا در حال انجام است و به گفته مسئولان آبفا مشکل تنش آبی روستای چل زرعی امروز حل می‌شود.

هژبری خواستار هماهنگی بین آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان شد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ آب به شرکت برق معرفی شود که به هیچ وجه این نقاط دچار قطعی برق و در نتیجه اشکال در آبرسانی و توزیع آب در نقاط مختلف شهر نشوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر کدام از منابع سه گانه تامین آب شهر ایلام اعم از سد ایلام، گل گل ملکشاهی و چاه‌های آب سطح شهر ایلام، باید دارای مسئول و متولی مشخص و پاسخگوی هرگونه نارسایی در آبرسانی باشد، اظهار داشت: مدیرعامل آبفای استان باید بصورت میدانی صحت عملکرد شبکه توزیع را باید بررسی و متناسب با شرایط، تصمیمات میدانی اتخاذ کند.

انسداد انشعاب‌های غیرمجاز، عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز و اعلام وضعیت خرابی و قطعی و وصل مجدد جریان آب و گزارش آن به حوزه معاونت عمرانی استانداری ایلام از دیگر تاکیدات هژبری برای عبور از تنش آبی بود.

وی ضمن انتقاد از نحوه عملکرد اطلاع‌رسانی آبفای استان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص احتمال قطعی آب و افت فشار با همکاری رسانه‌های استان و صداوسیما باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد و حوزه اطلاع‌رسانی آبفا جهت فرهنگسازی مصرف آب و سیاست‌های کاهش مصرف و اعلام نصب مخزن به مردم باید تقویت شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: امسال با توجه به ارش‌های مناسب ذخایر آبی مناسبی خصوصاً در سد ایلام ایجاد شده است باید با مدیریت و نظارت صحیح بر فرآیند ذخیره‌سازی آب در منابع سطح شهر و شبکه‌های توزیع، قطعی آب نداشته باشیم.

هژبری تصریح کرد: تا حصول شرایط پایدار، اولویت تیم عملیاتی آبفای حضور در نقاط مختلف استان و تلاش جهت رفع خرابی‌ها و تنش‌های احتمالی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا