مشکل جمعیت با ساماندهی وضعیت مسکن حل می‌شود

صباغیان در جلسه علنی:

مشکل جمعیت با ساماندهی وضعیت مسکن حل می‌شود

مشکل جمعیت با ساماندهی وضعیت مسکن حل می‌شود

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل جمعیت، باید مشکل مسکن حل شود و هزینه آموزش و بهداشت کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: ایراد این قانون آن است که همه استان‌ها یکسان در آن دیده نشده است. به طور مثال در حوزه انتخابیه ما شهرستانی وجود دارد که می‌تواند از مزایای این قانون برخوردار شود، اما شهرستان دیگر نمی‌تواند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید مشکل جمعیت را در جای دیگری جستجو کنیم. خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند و هزینه بهداشت سرسام آور است.

وی بیان کرد: در برخی شهرستان‌ها تعداد فرزندان زیاد است چرا که مشکلات مذکور وجود ندارد، اما افرادی که در تهران و شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند نمی‌توانند بیش از یک فرزند داشته باشند چرا که هزینه‌ها سرسام آور است.

صباغیان گفت: هر چند با این قانون برخی امتیازات داده می‌شود، اما اهداف محقق نمی‌شود. تاکنون آئین‌نامه‌های مربوط به این قانون ابلاغ نشده و حتی برخی از دستورالعمل‌های آن تهیه نشده است. برای حل مشکل جمعیت باید مشکل مسکن حل شود و هزینه آموزش و بهداشت کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا